Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

قلع و قمع 805 مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 805 مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان به مساحت بیش از 66 هکتار قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است.

قلع و قمع  805 مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا احمد نژاد به مناسبت گرامیداشت هفتم بهمن سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشوربا تبریک سالروز تشکیل این سازمان و تقدیر اززحمات و خدمات همکاران مدیریت امور اراضی در سطح استان ، بر ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و انتقال آن به نسل های آینده تاکید کرد.

احمد نژاد اظهارکرد: در طی بازه زمانی 9 ماهه سال جاری ، 2008 فقره به مساحت 92 هکتار تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط گشت های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شناسایی شده است که برای یکهزار و 64 مورد اخطار توقف عملیات صادر شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 805 مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است که 670 مورد از احکام به استناد تبصره 2 ماده 10 و 135 مورد احکام صادره قطعی از مراجع قضایی بوده است.

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی و آینده پایدار مردم در گرو حفظ خاک است، افزود: افرادی که به بهانه ساخت ویلا و کاخ در باغ  و اراضی کشاورزی  اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی  مرغوب کشاورزی می کنند، با برخورد قاطع دادستانی و نیروی انتظامی روبرو خواهند شد چرا که توسعه ویلا سازی در اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی مردم است.

احمد نژاد اضافه کرد: عملیات اجرای حکم‌های قلع و قمع در اراضی زراعی و باغی در سطح شهرستان‌ها با حضور و همراهی نیروهای یگان امداد انتظامی و نماینده دادستان استان و توسط اکیپی از امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می شود.

این مسئول با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درزمینه حفظ آب و خاک ، افزود: استراتژی و برنامه ریزی های سازمان جهادکشاورزی در حوزه اراضی در راستای فرامین معظم له است و باید با قاطعیت از اراضی محافظت شود و به عنوان انفال الهی جلوی تعدی سودجویان به اراضی کشاورزی گرفته شود.

سرپرست مدیریت اموراراضی استان یادآور شد: درراستای اجرای وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی و انجام وظایف و تکالیف قانونی محول شده مرتبط با اهداف سازمان امور اراضی کشور، این مدیریت در طی 4 سال متوالی در تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی کشاورزی  رتبه برتر کشوری را کسب کرده و در ارزیابی شاخص های عملکرد سال 99  نیز این استان مجددا رتبه برتر در حوزه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی  و رتبه دوم در شاخص واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های مدیریت امور اراضی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان که در نه ماهه سال جاری برای تعداد 52 مورد به مساحت 41 هزار هکتار سند اراضی کشاورزی صادر و تثبیت مالکیت شده است، بیان کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون برای کاهش نگرانی بهره برداران بیش از90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان به تعداد 194 فقره رفع تداخل شده است.

احمدنژاد اضافه کرد: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح 158 هزار هکتار از پلاکهای رفع تداخل شده و 58 هزار هکتار از پلاک هایی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تا کنون عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه برای 2418 نفر روز دوره های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوزری برای کارکنان سازمان برگزار شده است، خاطر نشان کرد : در راستای ترویج ، آموزش واطلاع رسانی ویژه بهره برداران، تشکلها و دهیاران تعداد 2342 نفر روزدوره آموزشی برگزار شده است و به مدت 100 دقیقه نیز برنامه های ترویجی و آموزشی از طریق رادیو و تلویزیون تولید و جهت اطلاع رسانی افکارعمومی پخش شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید