Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

ضرورت نوسازی و اصلاح باغات آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت نوسازی ، اصلاح و مدیریت باغات استان تاکید کرد.

ضرورت نوسازی و اصلاح باغات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در در ادامه سومین سفر شهرستانی خود به سلماس در مسجد جامع این شهرستان با اشاره به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی استان به ویژه محصولات کشاورزی اظهارکرد: خام فروشی بلای جان کشاورزان آذربایجان‌غربی شده است؛ با ایجاد، توسعه و نوسازی واحدهای صنایع تبدیلی در استان می‌توان از خام فروشی محصولات تولیدی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به بازدید از واحد تولید میوه‌های خشک در سلماس، ادامه داد: امروز در یک واحد تولیدی که بازدیدی نیز از آن داشتیم، بیش از ۲۵ محصول فرآوری شده از سیب تولید می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است و باید نظیر این واحدها در استان توسعه و ایجاد شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ارزش افزوده حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خصوص سیب به عنوان محصول استراتژیک استان باید در وضعیت معیشتی و زندگی مردم نمایان شود.

وی در ادامه هدف از سفرهای شهرستانی را دیدار بدون واسطه با مردم و اشرافیت کامل به مشکلات مردم استان عنوان کرد و افزود: بازدیدهای میدانی مدیران جهت اطلاع از مشکلات مردم و خدمات رسانی به آنان یک ضرورت است و مدیران استان باید در این زمینه فعال‌تر شوند.

معتمدیان با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ اولویتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود به خدمت برای مردم تاکید داشته‌اند که تحقق این رهنمودها در دستور کار قرار دارد.

وی آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل‌های ویژه اقتصادی و جغرافیایی عنوان کرد و اظهار کرد: وجود مرز طولانی، همسایگی با سه کشور، شرایط آب و هوایی مناسب، ظرفیت بی نظیر معادن و پتانسیل‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف این استان یک ظرفیت بی نظیر برای توسعه منطقه تبدیل کرده و شایسته نیست که مردم برخی مناطق آذربایجان غربی دچار مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی باشند.

معتمدیان با بیان اینکه باید یک نگاه متوازن به توسعه استان داشت، ادامه داد: شهرهای آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود می‌توانند در توسعه و آبادانی استان نقش ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی تغییر نگاه به استان‌ها را از اقدامات اساسی دولت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و بیان داشت: دولت سیزدهم معتقد به اداره استان محور کشور است که منجر به افزایش اختیارات استانی و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: این صندوق ابزاری در اختیار استانداران برای یک حرکت جهشی در توسعه مناطق خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید