Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی:

عشایر آذربایجان غربی قبل از آغاز فصل کوچ نسبت به دریافت کارت تردد اقدام کنند

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه عشایر استان قبل از آغاز فصل کوچ نسبت به دریافت کارت تردد اقدام کنند گفت : هرگونه خدمات ، تسهیلات و نهاده به عشایر دامدار تنها با کارت شناسایی دامداری و کارت تردد دام انجام می شود.

عشایر آذربایجان غربی قبل از آغاز فصل کوچ نسبت به دریافت کارت تردد اقدام کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  علی ناجی در جلسه شورای اداری و هماهنگی شرکتهاى تعاونى عشایری افزود: صدور کارت تردد عشایری در جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی دام عشایر، عشایر واقعی و تسهیل در تردد عشایر و دام های عشایری در کوچ بهاره و پاییزه نقش موثری دارد.

ناجی با اشاره بر اهمیت تقویت تشکلهاى عشایرى و نقش آنان بر خدمات رسانى شایسته به عشایر بر لزوم ایفاى نقش حمایت ،هدایت و نظارت بر فعالیت هاى شرکتها و صیانت از حقوق عشایر زحمتکش تاکید کرد.
وی اظهارکرد: هدف اصلی تشکیل شرکت‌های تعاونی عشایری، ارائه خدمات مورد نیاز عشایر و حمایت و پشتیانى از تولید، تهیه و تامین نهاده‌های دامی، بازاریابى محصولات و تولیدات عشایر و رفع نیازهاى جامعه عشایر است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت : از مدیران عامل و کارکنان تشکل‌های عشایری این انتظار را داریم که با ساماندهی سرگروه هاى تعاونى طبق اساسنامه در صدد انجام حسابرسى ها و برگزاری به موقع مجامع شرکتهای تعاونی عشایری باشند.
این مسئول ادامه داد: شرکتهاى تعاونى و ادارات شهرستانها به منظور شناسایی عشایر واقعی، هویت دار کردن آنان و صدور کارت تردد اهتمام جدی داشته باشند.
ناجی با بیان اینکه شناسنامه دار کردن و ساماندهى دامداران عشایر طبق سرشمارى مورد تائید مرکز آمار از اهداف سازمان عشایر است، افزود: از مزایای این طرح احصا  آمار دقیق عشایر، هویت‌دار شدن آنان برای نسل‌های متوالی، جابه جایی راحت دام در انجام کوچ  ییلاقی و قشلاقی و جلوگیری از قاچاق دام عشایر است. 
وی با اشاره بر اهمیت قرارگاه تامین امنیت غذایی افزود : رصد و پایش قیمت نهاده های دامی و کنترل و نظارت بر قیمت  محصولات در بازار از وظایف مهم و مستمر قرارگاه در استان و شهرستانها می باشد که در جهت همکاری، حمایت از طرح امنیت غذایی و رفع مشکلات مربوط به عشایر کارشناسان و اعضای قرارگاه امنیت غذایی حداکثر توان خود را در جهت افزایش عملکرد در حوزه عشایر بکار گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید