Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی :

سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت:سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است و لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه ها حل شود.

سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، امید زینالی اصل در جلسه شورای آرد و نان استان با توضیح دستور العمل ایجاد واحد نانوایی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می شود در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

وی در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.
زینالی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی ها گفت: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم و ۳ دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.
وی با بیان اینکه نمونه برداری از واحدهای تولید نان و  آرد در استان بیان کرد: بازرسی ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می شود.
زینالی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی ها نیز به بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استانها واگذار شده است .
وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود. 
زینالی ادامه داد:  بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت ،وزن چانه ،ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید