Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی :

ضرورت اصلاح فرایندهای توزیع جهت تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازاراستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : اصلاح فرایندهای توزیع جهت تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازاراستان ضروری است.

ضرورت اصلاح فرایندهای توزیع جهت تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازاراستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نادر صادقی در جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شایسته سازمان جهاد کشاورزی در بازه زمانی کوتاه تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در جهت ایجاد تعادل در بازاراستان ، اظهار کرد: هدف و سیاست اصلی این قرارگاه حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است و  باید حلقه آن با تجربیات سال های گذشته در توزیع هدفمندی یارانه ها کامل شود و با آسیب شناسی وارد مرحله اصلاح یارانه ها و فرایند تخصیص ارز ترجیحی شویم.

صادقی تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته علی رغم تامین صد درصد نهاده های دامی با ارز ترجیحی ، شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار ، عدم تعیین قیمت تمام شده محصول و فرایند نامطلوب در عرضه بودیم .که این تجربه بیانگر ان است که اگر بخواهیم نظارت درستی بر قیمت تمام شده محصول داشته باشیم باید متغیرهای بهای تمام شده را احصا و کنترل شده نسبت به عرضه محصول اقدام شود.

وی بیان کرد: تعیین متغییر های تمام شده در برخی محصولات انجام گرفته است و باید برای تمامی محصولات به صورت فراگیر اجرایی شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمبود سرمایه گردش برای تامین نهاده ها و مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز از جمله موضوعاتی است که باید تمهیداتی برای این امر و افزایش ظرفیت و سرمایه بانکها برای اعطای تسهیلات در این زمینه اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اصلاح فرایندهای قیمت نان و گندم نیز باید بررسی و اجرایی شود افزود: با توجه به اینکه تعیین قیمت نان به استانها تفویض شده است ، نیاز است آزمایشات اولیه به طور مثال در زمان واردات گندم در مبدا توزیع انجام بگیرد که این امر بعد از ارسال به استانها زمانبر هست  و باعث اختلال در عرضه به موقع محصول استراتژیک گندم  در سطح بازارمی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید