Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه فجر انجام می شود؛

بهره برداری از ۹ پروژه آب و خاک در شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر ، تعداد ۹ پروژه در بخش مدیریت آب و خاک در شهرستان میاندوآب آماده بهره برداری شده است.

  بهره برداری از ۹ پروژه آب و خاک در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی در اولین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر ؛ ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد : ایام دهه فجر، فرصت مغتنمی است برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ملموس تر کردن شیرینی و حلاوت دوران پیروزی انقلاب اسلامی به نسل امروزی است. 

دیانتی با اشاره به اهداف تشکیل کمیته روستایی و عشایری افزود: مخاطبان این کمیته، جزو پیش قراولان و صاحبان اصلی این انقلاب هستند و نقش ارزنده آنها در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سایر برهه های تاریخی کشورمان بر کسی پوشیده نیست و به پشتوانه همین مردم با گذشت ۴۳ سال، انقلاب اسلامی، با همان شادابی و سرزندگی به بالندگی خود ادامه می دهد. 

وی خاطر نشان کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، بهره برداری از ۹ پروژه حوزه آب و خاک با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و برای ۳۰ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود. 

دیانتی افزود: این طرح ها که با هدف افزایش راندمان تولید و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی اجرا شده اند؛ شامل سیستم های نوین آبیاری بارانی، قطره ای، کم فشار و تلفیقی است که برای اجرای این طرح ها حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی از محل اعتبارات ملی تسهیلات بانکی پرداخت شده است. 

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان این مطلب که برای‌ اجرای سیستم های نوین آبیاری ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض دولتی پرداخت می شود، بیان کرد: از کلیه دارندگان مجوز بهره برداری از آب چاه کشاورزی یا آب های سطحی(رودخانه یا کانال) درخواست می شود جهت اجرای این طرح ها به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی با اشاره اجرای پروژه سیستم های نوین آبیاری داخل شبکه واحد عمرانی یک (اراضی پایاب بند انحرافی سد نوروزلو شهرستان میاندوآب) در سطح ۶۷۰ هکتار، گفت: این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طی بازه زمانی شش ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

دیانتی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه توانمدیهای زنان روستایی نیز از سایر برنامه های گرامیداشت دهه فجر می باشد که در ۲۸ غرفه شامل: فرش و جهره، گلیم، خیاطی، جوراب عاشقی و پوشاک، لحاف و تشک، رومیزی، سرویس آشپزخانه و عروس، عرقیات گیاهی، زعفران و گیاهان داروئی، خشکبار، انواع مربا و ترشی خانگی، پخت نان سنتی،، فرآورده های لبنی، عروسک، گِل و سفال و انواع صنایع دستی در ایام دهه فجر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این شهرستان جهت بازدید عموم دایر خواهد بود. 

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت : برگزاری مراسم جشن انقلاب و تجلیل از بازنشستگان جهادکشاورزی در هفدهم بهمن ماه، دیدار با خانواده های معظم شهداء، برپایی محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و اذان در نوزدهم بهمن ماه در روستای ارمنک با مشارکت اداره امور عشایر، ملاقات عمومی با مردم ، ایراد خطبه در خصوص دستاوردهای انقلاب توسط امام جماعت جهادکشاورزی، تهیه بروشور عملکرد جهادکشاورزی، برگزاری دوره های آموزشی ترویجی، واکسیناسیون رایگان دام و طیورتوسط شبکه دامپزشکی در سطح روستاها از اهم برنامه هایی اجرایی در دهه مبارک فجر است. 

دیانتی اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی، ارائه خدمات با ۳۰ درصد تخفیف در معاینه فنی خودروی و باسکول اداره تعاون روستایی، افتتاح طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در ۹۴ روستا، برپایی مراسم زنگ انقلاب در مدرسه ابتدایی روستای شبیلو، نصب بنر و آذین بندی کلیه ساختمانهای ادارات عضو کمیته و شرکت‌ها و مراکز غیر دولتی تحت پوشش از سایر برنامه های کمیته روستایی و عشایری به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در شهرستان میاندوآب است. 

دیانتی با قدردانی از زحمات کارشناسان جهادکشاورزی در توزیع عادلانه نهاده های کشاورزی، خواستار پیگیری دریافت سهمیه مازاد نهاده های دامی جهت توزیع در بین دامداران در ایام دهه فجر، از معاونت بهبود تولیدات دامی استان و اداره کل امور عشایر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید