Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

حضرت زهرا الگوی تربیت کننده ای برای همه زنان عالم است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه حضرت زهرا الگوی تربیت کننده ای برای همه زنان عالم است، گفت : در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است و نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده ‌تری قرار دارد.

حضرت زهرا الگوی تربیت کننده ای برای همه زنان عالم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام رضا میرزایی در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: الگوهای غربی جایگاه متعالی زن را متزلزل ساخته و حقوق زنان را در بسیاری از حوزه‌ها،‌ از بین برده‌است.

حجت الاسلام میرزایی افزود: قطعا زنانی که از الگویی چون  حضرت فاطمه علیها السلام پیروی کننند هرگز به بن بست کشیده نمی شوند، این زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اعتقادی به نحو احسن عمل می کنند و در بعد تربیتی عالی ترین تربیت ها رادر کانون خانواده وجامعه ارائه می دهند از این رو تاسی به حضرت فاطمه سلام الله علیها در متعالی کردن نقش زنان وتربیت سازی ویژه نقش حائز اهمیتی دارد.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد مکمل یکدیگر در رسیدن به کمال هستند ، تاکید کرد: زن در جامعه حائز اهمیت است از دیدگاه اسلام مثل مرد است یعنی جایگاه زنان از لحاظ مقام انسانی از لحاظ مقام قرب به خداوند، از لحاظ رشد کمال انسانی هیچ تفاوتی با مرد ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: نگاه ابزاری سرمایه‌داری به زن اوج تحقیر زن در غرب است. زن باید با شخصیت انسانی‌اش در جامعه حضور پیدا کند نه همچون چیزی که امروز در غرب وجود دارد با شخصیت جنسی‌اش در جامعه حضور داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید