Iranian Agriculture News Agency

هشدار هواشناسی:

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه افت دما

درحالی‌ که گزارش‌های هواشناسی افت محسوس دما را در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی کرده‌، جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز از کشاورزان، دامداران و صاحبان واحدهای تولیدی گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی استان خواست تا تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحدهای خود اعمال کنند.

هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه افت دما

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، طبق پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ، بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر افت دما همراه با بارش متناوب برف و یخبندان در طی امروز و روزهای آینده به ویژه در جنوب و مرکز استان است و نیاز است باغداران و صاحبان واحدهای تولیدی گلخانه ای و پرورش قارچ  و دامداران نکات ایمنی و پیشگیرانه در این زمینه را اتخاذ کنند.

فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته جاری تمام مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد که این سامانه با بارش برف در مناطق کوهستانی ، کولاک برف ، وزش باد گاهی شدید و روند کاهشی دما همراه خواهد بود.

همچنین با فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و احتمال مسدود شدن برخی از راههای ارتباطی استان دور از انتظار نیست. همچنین از روز چهارشنبه سامانه دیگری جو استان را تحت تاثیر قرار داده و این شرایط ناپایدار جوی تا اواخر هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت .

طبق اطلاعیه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، با توجه به افت دمای هوا در طی روزهای آینده نکات زیر در واحدهای تولیدی گلخانه و پرورش قارچ  و باغات توصیه می شود:

  • در واحدهای گلخانه ای در دست احداث که پوشش پلاستیکی کشیده شده است،  جهت جلوگیری از فشار ناشی از برف بر روی سازه، حتما منبع حرارتی در داخل گلخانه روشن باشد.
  • با توجه به امکان افت فشار گاز، واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی گاز سوز نسبت به تامین سوخت مایع  ذخیره اقدام کنند.
  • از کارکرد درست سیستم های حرارتی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی اطمینان حاصل نموده و مخصوصاً دمای شبانه واحد های تولیدی کنترل گردد.
  • در گلخانه های دارای پرده ذخیره انرژی، در طول شب حتما ازاین پرده استفاده شود و در گلخانه های فاقد پرده ذخیره انرژی از پوشش دوم در داخل گلخانه استفاده نمایند.
  • جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه حتماً فن های سیرکولاتور روشن باشد.
  • جهت جلوگیری از افت دما ، دریچه های ورودی و خروجی در سالن های تولیدی  گلخانه و قارچ خوراکی کنترل شود.
  • در باغات دارای سامانه هوشمند نسبت به راه اندازی آن اقدام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید