Iranian Agriculture News Agency

جانشین رییس و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

ضرورت توزیع هدفمند کالاهای اساسی در سطح بازار استان

سی امین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی در آذربایجان غربی برگزار شد

جانشین رییس و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توزیع کالاهای اساسی باید در سطح شهرستانها به صورت هدفمند و بر اساس اولویت برنامه ریزی و مدیریت شود تا اقشار مختلف مردم از آن بهره مند شوند.

ضرورت توزیع هدفمند کالاهای اساسی در سطح بازار استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی در سی امین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان بر ضرورت برخورد با محتکرین در جهت احتکار کالاهای اساسی مردم تاکید و اظهار کرد: باید فرآیند و زنجیره تامین، توزیع کالاهای اساسی از مبدا کنترل و کالاها به وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود تا وقفه ای برای تداوم تولید و نظارت بر بازار اقلام اساسی ایجاد نشود. 

مظلومی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی جامعه، بازار را تحت تاثیر قرار دهند، افزود: وظیفه اصلی ما در شرایط کنونی این است که از گران‌فروشی جلوگیری کنیم و لازمه این کار، تشدید نظارت‌ها و اطلاع‌رسانی از اقدامات نظارتی در سطح جامعه است. 

جانشین رییس و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: بکی از ارکان اصلی رویکرد امنیت غذایی توزیع هوشمند و دسترسی آسان همه مردم به مایحتاج اولیه است که توزیع هوشمند برخی از کالاها ی اساسی نیز از شب یلدا در استان آذربایجان غربی در سامانه بازرگام آغاز شده است و باید با جدیت و برای ایجاد تعادل و آرامش در بازار این روند ادامه یابد. 

وی تاکید کرد: در بعد امنیت غذایی؛ صیانت از نظام تولید و سفره مردم با ارتقای سطح یارانه ها و کارامد سازی نظام یارانه ای در بخش کشاورزی توسط دولت ، سطح معیشتی مردم نیز بهبود می یابد و باید تمهیدات و  برنامه ریزی های لازم برای ایجاد تعادل  و ارامش در بازار بیش از پیش انجام گیرد. 

مظلومی افزود: خرید تضمینی مازاد تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گوشت مرغ ، گوشت قرمزو شیر ، به منظور حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصولات، ایجاد تعادل در نظام تولید و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید