Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه :

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کاهش هزینه های تولید را به دنبال دارد

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی از عوامل موثر در کاهش هزینه های تولید است.

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کاهش هزینه های تولید را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیرمرادی در جلسه بررسی روند سوخت نویسی ماشین آلات کشاورزی افزود: ۳۶ درصد از اشتغال شهرستان ارومیه مربوط به بخش کشاورزی بوده و فعالیت ۱۱ مرکز جهاد کشاورزی برای ارائه خدمت به ۶۳۰ روستا، نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: ۳۶ شرکت فنی، مشاوره ای و کشاورزی در شهرستان ارومیه فعالیت دارند که به عنوان بازوان اجرایی توانمند برای کمک به بدنه جهاد کشاورزی به شمار می روند و کارآمدی فنی این شرکت ها سبب برون سپاری برای تسهیل در امور می شود که این خود باعث اشرافیت و نظارت دقیق بر عملیات خواهد بود.

پیرمرادی بالا بردن ضریب مکانیزاسیون شهرستان و یکپارچه سازی اراضی را از عوامل کاهش هزینه های تولید عنوان کرد و در این جلسه مقرر گردید تراکتورهایی که تا 19 دی ماه 1400 توسط شرکت هابیمه شده اند، پلاک گذاری شوند.

لازم به ذکر است که ازتعداد 9 هزار و 895 دستگاه تراکتور موجود در شهرستان، تعداد 4 هزار و4۹۴ دستگاه پلاک گذاری شده و برای ۴ هزار و 380 دستگاه دیگر پرونده تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید