Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

دامداران آذربایجان غربی صاحب دامدار کارت می شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به نیاز مبرم دامداران روستایی و عشایری به نقدینگی جهت تامین علوفه و نهاده‌های دامی، دامداران استان صاحب دامدار کارت می شوند.

دامداران آذربایجان غربی صاحب دامدار کارت می شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود: با توجه به اعتبار تخصیص یافته ، سهم هر شهرستان در حوزه روستایی و عشایری مشخص شده است ، که می بایست دامداران در سریعترین زمان برابر دستورالعمل ابلاغی با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir  نسبت به ثبت نام  برای دریافت دامدار کارت اقدام کنند.

وی با اشاره به  تامین بخشی از نقدینگی دامداران استان با دریافت این کارت ، تاکید کردند: هماهنگی‌های لازم با شعب بانک کشاورزی استان و شهرستانها جهت تسریع در پرداخت دامدار کارت به مبالغ حداکثر تا سقف 50 میلیون تومان به عمل آمده است و مبلغ تسهیلات برای هر راس دام سبک ۳۰۰هزارتومان و دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کرامتی خاطر نشان کرد: دامدارکارت برای دامداران واجد شرایط که دارای دام اعم سبک و سنگین و پلاک کوبی  ثبت شده در سامانه هویت دام و دام موجود در دامداری باشد، اعطا خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعطای این تسهیلات فقط برای دامداری‌های روستائی و عشایری دارای پروانه کوچک روستائی و پروانه فعالیت صنفی و فاقد پروانه با معرفی مدیریت های جهاد کشاورزی امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  افزود: بانک کشاورزی این اعتبار را به صورت باز پرداخت یک ساله با کارمزد 11 درصد در قالب کارت خرید نهاده دامی در اختیار دامداران قرار خواهد  گرفت که برای تهیه علوفه، ذرت، کنجاله ، جو و کنسانتره دامی که  از طریق مباشرین فروش اعم از شرکت ها و تعاونی های دامداری و عشایری قبلا به تایید بانک کشاورزی رسیده اند، انجام خواهد گرفت.

کرامتی با بیان اینکه  با اعطای دامدار کارت به دامداران روستایی و عشایری توان خرید آنها بالا خواهد رفت و می توانند نهاده های خام و کنسانتره دامی مورد نیاز خود را خریداری نمایند، بیان کرد: از دامداران درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سیتا و مراجعه به تعاونی های دامداری عشایری و روستایی ، مدیریت های جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی شهرستانها اقدام به اخذ دامدار کارت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید