Iranian Agriculture News Agency

کرامتی تصریح کرد:

استفاده از ظرفیت مباشرین برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جهت تعدیل و ثبات قیمت تخم مرغ در استان علاوه بر توزیع مباشران استان سازمان تعاون روستایی هم مشارکت می کند.

استفاده از  ظرفیت مباشرین برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه گفت : خرید تضمینی مازاد تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گوشت مرغ وگوشت قرمز، برای حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصولات، ایجاد تعادل در نظام تولید و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان باید در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گیرد.

کرامتی افزود: جهت تعدیل و ثبات قیمت تخم مرغ در استان علاوه بر توزیع مباشران استان سازمان تعاون روستایی هم مشارکت می کند.
وی ادامه داد: کلیه امکانات ساختمانی و انبارهای دولتی و اماکن مورد نظر جهت ذخیره سازی اقلام پر مصرف در اختیار مدیریت پشتیبانی امور دام سازمان قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد،ادامه داد: در روزهای اخیر بیش از ۱۷۶ تن مرغ مازاد مرغداران بصورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شده که در مواقع ضروری در بازار توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم جهت حمایت از جوجه ریزی واحد های مرغداری جهت تداوم تولید در ماه های سال انجام شده است. 
کرامتی با بیان اینکه ۳۳ اکیپ نظارت و بازرسی بصورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند، گفت : تعاون روستایی استان با مشارکت فروشگاه های اینترنتی در توزیع نامحدود اینترنتی اقلام برنج، روغن، شکر،تخم مرغ اقدام می کند.
این مسئول اضافه کرد: بیش از ۳۸۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو شبکه های تعاون روستایی هستند که باید از ظرفیت مباشرین برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی و تسهیل در امر تعدیل نوسان قیمت ها در بازار انجام گیرد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد ارامش در بازار ، باید با احتکار کنندگان کالاهای اساسی و متخلفین در این زمینه برخورد قانونی انجام گیرد و اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید