Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

تجاری سازی، سورتینگ و حمل و نقل بین المللی نیاز تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی در نخستین گفتگوی مستقیم با مردم از سیمای مرکز استان، با اشاره به اینکه کشاورزی از مزیت های مهم استان است ، گفت: آذربایجان غربی از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود و در بسیاری از محصولات باغی و زراعی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده و محصول سیب یکی از مهمترین آنهاست.

تجاری سازی، سورتینگ و حمل و نقل بین المللی نیاز تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، معتمدیان افزود: آذربایجان غربی بزرگترین تولیدکننده سیب کشور به شمار می رود که برای رفع موانع و مشکلات تولید و صادرات این محصول ، در استان همه دستگاه ها متمرکز می شوند. 

وی تصریح کرد : متاسفانه آذربایجان غربی در بخش فرآوری محصولات کشاورزی، برندسازی، سورتینگ و حمل و نقل بین المللی مشکل دارد که باید درجهت حل آنها حرکت کنیم. 

وی ادامه داد : ناوگان حمل و نقل آذربایجان غربی به بازسازی و نوسازی نیاز دارد که در این باره اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مرزهای طولانی و دارای ظرفیت تجارت با اروپا، معادن غنی و اکثرا غیرآهنی، توان قابل توجه در حوزه کشاورزی و تولیدات این بخش و همچنین گردشگری به ویژه توریسم درمانی از جمله این مزیت ها به شمار می رود که در صدد بارورکردن آنها هستیم.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی بازارچه های مختلف در مرزهای استان افزود : حمل و نقل، لجستیک و ترانزیت از ظرفیت های بسیار خوبی است که این خطه را به شاهراه ارتباطات بین المللی کشور تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید