Iranian Agriculture News Agency

کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز برگزار شد

کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با حضور فرماندار شهرستان تبریز در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز برگزار شد.

کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی  و محیط زیست  شهرستان تبریز برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در این کارگروه با انتقاد از گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی گفت: بزرگترین مساله این شهر آب شرب است که ۵۵ درصد آن از زرینه رودی که روز به روز در حال خشک شدن است، تامین می‌شود و با این وضعیت گسترش شهر کار اشتباهی است.

وی با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم‌آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح کار بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست، کشاورزی و باغ شهری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث تداخل اراضی و تجاوز به حریم ها در تبریز بسیار اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید این حریم ها را حفظ کنند و از آنها برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

فرماندار تبریز ایجاد شهرک کشاورزی را علاوه بر تامین امنیت غذایی، باعث ارتقای معیشت کشاوزان، ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان و حفظ محیط زیست و جذب گردشگر دانست و بر عملیاتی کردن باغ شهر تبریز تاکید کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز این شهرستان را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در سالزراعی جاری در بخش زراعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده و سه هزار هکتار نیز به گندم دیم اختصاص یافته است.

 فرامرز افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸۰۰ هکتار گندم، ۸۰۰ هکتار جو، ۴۵۰ هکتار نخود و ۲۵۰ هکتار علوفه دیم هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به  طرح احداث «باغ بزرگ» تبریز در منتهی الیه شمالغرب تبریز تصریح کرد : این طرح  در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: باغ بزرگ حکم آباد در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید