Iranian Agriculture News Agency

کارگاه اصول خبر نویسی ویژه مدیران روابط عمومی مجموعه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی گفت: روابط‌عمومی‌ها از شخص محوری به رویداد محوری و فرایند محوری حرکت کنند .

کارگاه اصول خبر نویسی ویژه مدیران روابط عمومی مجموعه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رامین نظامی خواه در حاشیه کارگاه اصول خبر نویسی و در نشستی با مدیران روابط عمومی مجموعه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید بتوانند پیام روشنی از خدمات‌رسانی و تغییر رویکرد دولت در خدمت به مردم را اطلاع رسانی کنند اظهار کرد: توجه به افکار عمومی ویژگی و وظیفه روابط عمومی است که باید عمل به این وظیفه در روابط عمومی ها نهادینه شود تا ضمن رصد انتظارات و مطالبات مردمی به آنها نیز پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار روابط عمومی ها وجود شورای هماهنگی روابط عمومی ظرفیت خوبی در جهت هماهنگی و اطلاع رسانی در استان می تواند موثر باشد، افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی بوده که اهمیت و جایگاه این شورا را نشان می دهد بر این اساس باید این شورا نیز صرفاً تشریفاتی نباشد و در هماهنگی و اطلاع رسانی به صورت حرفه ای نقش خود را ایفا کند.

وی یادآور شد: شورای هماهنگی روابط عمومی ها با انجام خوب وظایف تعیین شده حتی می تواند فعالیتهای خود را از بخش دولتی به بخش عمومی و بخش خصوصی نیز توسعه دهند و در توسعه منطقه ای هم تاثیر گذار باشند.

نظامی خواه ادامه داد: کمیته های فرعی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز می توانند در ادارات فعال شوند تا موارد مطروحه در افکار عمومی را در این کمیته ها طرح و نسبت به تحقق انتظارات مردم تلاش و به مدیران کمک و منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در روابط عمومی ها با دامنه وسیعی از وظایف و نیز محدودیت‌ها مواجه هستیم البته مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها با تلاش و اثبات حقانیت خود و انجام اقدامات موثر می توانند جایگاه خود را تثبیت و ارتقا دهند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها با تلاش و اثبات تواناییها و تاثیرگذاریهای خود می توانند مدیران را ترغیب کنند تا امکانات و اختیارات، همین طور نیروی انسانی لازم را با منابع مناسب در اختیار روابط‌عمومی‌ها بگذارند البته شکل معکوس آن نیز قابل تصور است یعنی روابط عمومی ها با ضعف در عملکرد جایگاه و حقانیت و امکانات خود را می توانند از دست بدهند.

وی با بیان مجدد اینکه به هر ترتیب روابط عمومی ها دامنه وسیعی از شرح وظایف را دارند و به هر ترتیب رویکردها و عملکردهای دستگاه شان را نیز باید منعکس کنند، گفت: روابط عمومی ها چشم و گوش سازمان بوده و افکار عمومی را باید رصد کنند تا اگر نیاز هست در جامعه تغییر نگرش نسبت به سازمان ذیربط شان را موجب شوند و نگرش ها را نسبت به دستگاه ها و سازمان ها خوشبین کنند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن روابط عمومی ها به جایگاه مورد نظر و به اهداف از پیش تعیین شده باید از قالب روابط عمومی سنتی خارج شوند و از طریق هدفمند شدن کارها استفاده از تجهیزات به روز و تعامل با دستگاه‌های رسانه‌ای در انجام وظایف خود موثر واقع شوند و روابط عمومی به روزی باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی همچنین پیشنهاد کرد پیوست رسانه‌ای از وقایع مرتبط از طرف روابط عمومی ها پیش بینی شود تا آمادگی لازم روابط عمومی ها برای انجام وظایف چند وجهی آنان در مقابل رویدادها و وقایع مختلف وجود داشته باشد.

 نظامی خواه همچنین در خصوص دیگر ویژگی ها و وظایف روابط عمومی ها یادآور شد: در حقیقت روابط‌عمومی‌ها یاور، مشاور و هدایت کننده مدیران سازمان خود هستند و صرفاً مبلّغ و به به گوی سازمان ها نباید باشند، بلکه بیان دستاوردهای سازمان در کنار پایش افکار عمومی، انتظارات مردم و پاسخگویی به جامعه در اولویت کارهای روابط عمومی است.

وی تاکید کرد: فعالیت روابط عمومی ها باید طوری باشد که در تسریع تحقق مطالبات مردمی و توسعه جامعه نقش عمده ای را ایفا کنند و در واقع صرفاً زبان گویای دستگاه نباشد بلکه به معنای واقعی چشم و گوش سازمان‌های خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید نگرش مردم به دستگاه مربوطه را بداند و آن را به مدیر مربوطه منتقل کند تا با تصمیم سازی خود در تصمیم گیری سازمان ها موثر واقع شود در واقع با انتقال به موقع مسائل به مدیریت نقش خود را ایفا کنند.

 نظامی خواه ادامه داد: بر این اساس روابط‌عمومی‌ها لازم است در کنار بیان عملکرد سازمانشان از شخص محوری به رویداد محوری حرکت کنند و در جهان امروز حتی به حدی خود را برسانند که فرایند محور باشند یعنی بتوانند نقش راهبری را هم ایفا کنند.

گفتنی است در این کارگاه یک روزه که با مشارکت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، خبرگزاری ایانا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا و اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی و با حضور استاد پیمان پاکزاد مدرس دوره خبرنویسی برگزار شده بود 35 نفر از مدیران روابط عمومی مجموعه جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اصول خبرنویسی آشنا و به شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید