Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

افزایش سطح اجرای جهش تولید دیمزارها در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه به 2 برابر افزایش یافته است و این طرح امسال در ۲۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا شده است.

افزایش سطح اجرای جهش تولید دیمزارها در مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این طرح با هدف افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید محصولات زراعی در اراضی دیم  شهرستان از سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بیش از ۳ هزار و۵۰۰ تن ارقام جدید بذر موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در اختیار کشاورزان دیم کار مراغه قرار گرفته است، در این طرح ۱۸ هزار هکتار زیرکشت گندم رفته و در ۳ هزار ۶۵۰ هکتار نیز جو، نخود، گلرنگ و نباتات علوفه‌ای کاشته شده است.

وی با بیان اینکه با هدف حمایت از طرح یک هزار و ۴۰۰ تن کود ازته در بین کشاورزان مجری طرح توزیع شده است افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی بر تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت این طرح نظارت کامل دارند.

گفتنی است سالانه در شهرستان مراغه بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی دیم می‌رود و امسال بیش از ۴۰ درصد آن در قالب طرح جهش تولید اجرا شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید