Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای 58هزار هکتار طرح جهش تولید در مزارع گندم و جو دیم در شهرستان هشترود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود از اجرای 58 هزار هکتار طرح جهش تولید در مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.

اجرای 58هزار هکتار طرح جهش تولید در مزارع گندم و جو دیم در شهرستان هشترود

 مجید احمدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: طی تفاهم نامه ای که با همکاری وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از سال زراعی 144-1399 تحت عنوان طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد گردید برای دومین سال پیاپی این طرح در سالزراعی جاری (1401-1400) در 58 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان هشترود و در محصول گندم و جو دیم اجرا گردیده است.

وی گفت: این طرح به منظور افزایش تولیدات محصول دیم از  جمله گندم، جو، حبوبات دیم، گلرنگ و علوفه دیم در حال اجرا می باشد که با انتقال دانش نوین و بروز دیمکاری به مزارع ، حمایت و پشتیبانی لازم از طرح با مساعدتهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کمک به تامین نهاده ها از جمله کودهای بذرمال، سموم دفع آفات، کودهای محلول پاشی، مساعدت در بیمه محصول و ... صورت می گیرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: برای اجرای بهتر این طرح تامین نهاده ها و کودهای شیمیایی مورد نیاز کاشت به میزان 4000 تن، 12 تن کود بذرمال و 1650تن انواع ارقام بذور اصلاح شده گندم و جو انجام پذیرفته است و مزارع گندم و جو تحت پوشش این طرح با مساعدت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حال بیمه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: برای انتقال دانش فنی و نظارت بر اجرای طرح جهش تولید در دیمزار ها 22 نفر از کارشناسان پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در اجرای این طرح همکاری می کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید