Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع 794 تن نهاده های دامی یارانه دار در طی هشت ماه اول سال در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از توزیع 794 تن نهاده های دامی یارانه دار در طی هشت ماه اول سال 1400 در این شهرستان خبر داد.

 توزیع 794 تن نهاده های دامی یارانه دار در طی هشت ماه اول سال در شهرستان جلفا

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش مهمی از پرورش و نگهداری دام و طیور در کشور از دام روستایی تأمین می‌شود، گفت: سیاست وزارت جهادکشاورزی تأمین نهاده‌های دامی برای حمایت از عشایر و دامداران صنعتی و سنتی است که بخش مهمی از پرورش و نگهداری دام و طیور در کشور از دام روستایی و عشایری تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور درگیر خشکسالی بی‌سابقه است و این خشکسالی تقاضا برای نهاده های دامی را دو برابر کرده است، گفت: وزرات جهادکشاورزی با مکانیزم برنامه‌ای و سهمیه‌ای که از پیش تعیین شده در تلاش است که در موعد مقرر به شکل ماهانه این نیاز را برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری تأمین کند که در این راستای بالغ بر 794 تن نهاده دامی بین دامداران منطقه توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در مدت 8 ماه بین دامداریهای صنعتی و سنتی در سالجاری توزیع شده است.

 عباسی افزود: این نهاده‌ها به وسیله شرکت‌های تعاونی دامداران شهرستان جلفا و دیگر عوامل مجاز در بین دامداران شهرستان توزیع شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید