Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

لزوم تداوم نظارت و پایش بازار محصولات کشاورزی

مشکلی راجع به مکانیزه کردن مرغداری ها در استان آذربایجان شرقی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازرسی و نظارت‌ها که با همکاری سازمانهای بسیج مستضعفان و صمت آغاز شده است باید با جدیت ادامه یابد تا آرامش در بازار محصولات کشاورزی برقرار شود.

لزوم تداوم نظارت و پایش بازار محصولات کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدجواد ساداتی نژاد در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از ارائه گزارش مبسوط و تلاشهای اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه از آغاز فعالیت قرارگاه تا تنظیم و همسویی بین دستگاه ها کمی زمان بر خواهد بود گفت: از همکاری وزارت صمت و سازمان صمت در استان آذربایجان شرقی، استانداری و همچنین فعالیت بسیج در استان آذربایجان شرقی تشکر می کنم قطعاً در روزهایی که جلو می رویم شرایط مطلوب تر و بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه محصولات کشاورزی را مردم روزانه مصرف می‌کنند باید باید رصد‌ها و پایش‌ها در بازار نیز به صورت روزانه باشد تا با کمترین چالش و کمبود در این حوزه مواجه باشیم گفت: رصد و پایش بازار و تولید باید به صورت روزانه صورت بگیرد، نظارت مستمر و هوشمند در بازار کمک می کند تا ما کمترین چالش ، کمبود یا عدم برنامه ریزی را در حوزه بازار داشته باشیم .

 ساداتی نژاد با بیان اینکه در خصوص زنجیره ها در استانها فاصله 80 روز لازم نیست رعایت شود ادامه داد: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ظرف امروز کاهش فاصله دو دوره را در استان آذربایجان شرقی بررسی کرده و پاسخ بدهند؛ اگر ظرفیت کاهش پیدا کرد رسماً ابلاغ گردد تا مهندس فتحی بتواند با توجه به نیازی که استان در این خصوص دارد و ظرفیت کاری ای که دارد مدیریت کند.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد مکانیزه کردن مرغداری ها افزود: این موضوع رسماً به بانک کشاورزی ابلاغ شده و در سایر استانها هم انجام شده است و مشکلی راجع به مکانیزه کردن مرغداری ها در استان آذربایجان شرقی نداریم و حتی این موضوع از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی هست، معاونت امور دام وزارت هم پیگیری کند رسماً به استان آذربایجان شرقی و شعبات بانک کشاورزی استان ابلاغ کنند تا از این ظرفیت هم در استان آذربایجان شرقی استفاده شود.

 ساداتی نژاد ادامه داد: مسائل مربوط به مرغداریهای غیر مجاز نیز جزو مصوبات قرارگاه امنیت غذایی بوده و ابلاغ شده که این مسئله تا دوماه باید رفع و رجوع شود یا یک عده ای که احیاناً توان لازم را ندارند زنجیره ای شوند.

وی در خصوص بازرسی و نظارت گفت: بازرسی و نظارت بحث جدیدی است در وزارت جهاد کشاورزی که به دستور رئیس جمهور آغاز شده و ان شاءالله با همکاری بسیج و وزارت صمت انجام خواهد شد که در گزارشی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی داده نیز هستند و افراد مورد نیاز معرفی گردیده است که جای تشکر دارد همچنین بسیج همکاری زیادی داشته و افراد لازم را در اختیار گذاشته و در بحث بودجه هم ان شاءالله از سازمان ابلاغ لازم را خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد: حضور منظم و دقیق و استفاده از ظرفیت توزیع هوشمند و نظارت هوشمند بتواند شرایط مطلوبی را در حوزه محصولات کشاورزی داشته باشد و با بازار رسانی ای که انجام می گیرد آرامشی در حوزه محصولات کشاورزی با ایجاد این قرارداد که نظارت و بازرسی صورت می گیرد داشته باشیم .

 ساداتی نژاد در پایان خاطرنشان شد: در حوزه محصولات کشاورزی چون این محصولات محصولاتی هستند که مردم هر روز مصرف می کنند لذا رصد و پایش بازار و تولید باید به صورت روزانه صورت بگیرد لذا اهتمام در ایجاد قرارگاه با نظارت مستمر و هوشمند در بازار کمک می کند تا ما کمترین چالش ، کمبود یا عدم برنامه ریزی را در حوزه بازار داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید