Iranian Agriculture News Agency

شفیعی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

صدور 15 قطعه سند اراضی کشاورزی در روستای نوجه ده تبریز توسط مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی

15 فقره انجام فرآیند صدور سند اراضی کشاورزی تک برگی توسط مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در روستای نوجه ده شهرستان تبریز با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز و بخشدار منطقه خسروشاه تحویل زارعین گردید.

صدور 15 قطعه سند اراضی کشاورزی در روستای نوجه ده تبریز توسط مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تثبیت محدوده اراضی ملی و غیرملی و با توجه به اهمیت و نقش صدور مالکیت اراضی کشاورزی در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، پیرو تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی ، این سازمان اقدام به عقد تفاهم نامه فی ما بین با مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان نموده است.

شهرام شفیعی هدف سازمان از عقد تفاهم نامه را انجام عملیات ترویجی و تسهیلگری برای تشکیل پرونده اولیه جهت صدور سند اراضی کشاورزی دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی با داشتن مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و شرکتهای تخصصی امور اراضی مستقر در دهستانهای استان در فرایند تشکیل پرونده سند دار کردن اراضی کشاورزی حضور خواهد داشت.

وی نقش مهم آموزش را در آگاه سازی و تشویق مخاطبان بسیار حائز اهمیت دانسته و ادامه داد: امید است با توجه به ارتباط نزدیک مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با بهره برداران در روستاهایی که طرح رفع تداخلات اراضی و کاداستر اجرا شده است اطلاع رسانی لازم  انجام گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی افزود: از آنجایی که تمامی امور سازمان از طریق سامانه ارجاع کار به مراکز واگذاری می شود این طرح نیز پس از انجام زیر ساختها از طریق سامانه مذکور قابل اجرا خواهد بود.

شفیعی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح این طرح و سند دار نمودن اراضی فاقد سند ان شاء الله برنامه ریزی لازم برای دسترسی آسان به آمار برای ارایه خدمات هر چه بهتر به بهره برداران فراهم خواهد شد و زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به قبل افزایش خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید