Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

محلول پاشی باغات شهرستان جلفا با فروت ست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از محلولپاشی با فروت ست با هدف تغذیه جوانه ها و ذخیره سازی عناصر مورد نیاز برای شروع فعالیت مجدد گیاه و افزایش گلدهی و تشکیل میوه در این شهرستان خبر داد.

محلول پاشی باغات شهرستان جلفا با فروت ست

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: این محلولپاشی با هدف تغذیه جوانه ها و ذخیره سازی عناصر مورد نیاز برای شروع فعالیت مجدد گیاه و افزایش گلدهی و تشکیل میوه در بسیاری از باغات بعد از برداشت محصول انجام گردید .

وی با بیان اینکه تغذیه پس از برداشت یک عملیات کلیدی بسیار مهم است که باید در برنامه غذایی هر باغ ثبت شود افزود: در این زمان مواد غذایی از برگ ها به جوانه ها انتقال می‌یابد، واقعیت مهم این است که توانایی رشد اولیه جوانه ها و تشکیل میوه در بهار وابسته به ذخیره سازی عناصر در سال قبل است و عناصر مهمی که در فروت‌ست وجود دارند به روند رشد کمک می‌کنند.

 عباسی خاطر نشان کرد: کود مایع فروت ست حاوی ترکیبات اسید آمینه، روی، بور، آهن، نیتروژن و سایر ریزمغذی‌ها است که به بهبود و افزایش گلدهی و تبدیل بیشتر گلها به میوه کمک نموده و کیفیت محصول را در پی خواهد داشت و بهتر است در دو مرحله زمانی یکی در پائیز قبل از زرد شدن برگها و مرحله دوم در اواخر زمستان در زمان متورم شدن جوانه ها انجام گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید