Iranian Agriculture News Agency

پورحیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

پرداخت یک میلیارد و352 میلیون تومان غرامت به مزارع خسارت دیده گندم و جو در شهرستان ورزقان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از پرداخت غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مزارع خسارت دیده گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

 پرداخت یک میلیارد و352 میلیون تومان غرامت به مزارع خسارت دیده گندم و جو در شهرستان ورزقان

 سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: امسال با توجه به وقوع خشکسالی در سال زراعی 1400 – 1399 و خسارت به مزارع گندم و جو شهرستان ورزقان، جهت جبران خسارت وارده به کشاورزان شهرستان ورزقان یک میلیارد و سیصد و پنجاه و دو میلیون تومان غرامت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مزارع بیمه شده و خسارت دیده گندم و جو در شهرستان ورزقان پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سال زراعی1400 – 1399 با مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پرداخت هزینه تعرفه بیمه به کشاورزان منطقه،5400 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود و در این رابطه حدود  1100 مورد پرونده خسارت در صندوق بیمه تشکیل شده بود که مبلغ 1.352.000.000 تومان برای خسارت دیدگان غرامت پرداخت گردید.

وی افزود: در سالزراعی جاری (1401 – 1400) 7000 هکتار گندم و 1600 هکتار جو شهرستان ورزقان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور قرار دارد که با همکاری و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پرداخت حق تعرفه بیمه برای کشاورزان، این میزان سطح کشت تحت پوشش صندوق بیمه قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید