Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید 5778 تن محصولات مختلف گلخانه ای در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: تعداد ۱۴۱ گلخانه سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی به مساحت 35 هکتار در شهرستان تبریز فعال است.

تولید 5778 تن محصولات مختلف گلخانه ای در شهرستان تبریز

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش سطح دو و نیم هکتاری گلخانه ها در شهرستان تبریز بوده ایم گفت: کشت گلخانه ای به ویژه در شهرستان هایی همچون تبریز که به دلیل واقع شدن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، تغییر الگوی کشت در آن ضرورتی حیاتی دارد، بهترین راهکار صرفه جویی در مصرف آب محسوب می شود.

وی با بیان این ‌که بازار پسندی، ماندگاری زیاد و تولید محصولات ارگانیک و سالم از عمده مزایای کشت گلخانه ای است و یکی از مزایای گلخانه‌ها، تولید محصولات در خارج از فصل است، گفت: تولید محصول در خارج از فصل معمول، می‌تواند افزایش قیمت محصول را در پی داشته باشد، که از نظر اقتصادی برای تولید کننده اهمیت زیادی دارد؛ همچنین با کشت گلخانه‌ای امکان پرورش و نگهداری گیاهان در خارج از موطن اصلی آنها امکان پذیر است.

مهندس افشانی زودرسی و پیش رسی برخی محصولات را از مزایای کشت گلخانه‌ای برشمرد و گفت: در تولید سبزی و صیفی، زودرسی عامل مهمی در کسب درآمد بیشتر است که تولید کننده با داشتن علم و مهارت روشهای پیش رس کردن می‌تواند یک سری از محصولات را زودتر از موعد مقرر، تولید و به بازار عرضه کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به اینکه شرایط مناسب برای توسعه کشت‌ های گلخانه ای در شهرستان تبریز فراهم است و افزایش سطح گلخانه ها  نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است ادامه داد: گلخانه‌ ها یکی از مهمترین مصادیق الگوی اقتصاد مقاومتی و الگوی اقتصاد بدون نفت هستند و می‌ توان با سرمایه‌گذاری در این زمینه بخش مهمی از اشتغال را محقق کرد.  

وی از تولید سالیانه 121 هزار و 557 شاخه گل از گلخانه های موجود در شهرستان تبریز خبر داد و ادامه داد: همچنین سالیانه 5778 تن محصولات مختلف گلخانه ای در شهرستان تبریز تولید و به بازار عرضه می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید