Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آتی خبر داد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تکمیل و افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آتی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح فاز اول شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات تا یک ماه آتی خبر داد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از پروژه ۵۰۰۰ هکتاری شبکه آبیاری اراضی دشت یکانات که به اتفاق عوامل اجرایی پروژه اعم از نماینده مجری، مشاور و پیمانکار طرح در کارگاه پروژه گلفرج صورت پذیرفت گفت: سازمان جهادکشاورزی همواره در پروژه ها به عنوان مثلث کارفرما، پیمانکار و مشاور همکاری نموده است اما در این پروژه عامل چهارمی نیز دخیل بوده است.

وی درگیر بودن عوامل بیشتر را در دشوار بودن شرایط و بروز مشکلات بیشتر موثر دانست و گفت: امروزه حرکت جهانی به سمتی است که مشاور خود به طراحی و اجرای طرح می پردازد که این امر ضمن تسریع عملیات پروژه ، بروز اختلاف نظرهای احتمالی را کاهش می دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در نظر است پروژه یکانات هنگام سفر  مقام عالی وزارت به استان افتتاح گردد با این سابقه ذهنی که سازمان آب در حضور وزیر جهادکشاورزی وقت، تامین آب مورد نیاز این 1100 هکتار را متعهد شده و این امر علیرغم برخی کم و کاستی ها تا حدودی محقق گردیده است لذا تا یک ماه آتی بر تکمیل پروژه  اعم از خط اصلی و هم شبکه فرعی داخل مزرعه تاکید نمود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی شهرک کشاورزی نیز در منطقه یکانات جزو برنامه های سفر وزیر محترم جهادکشاورزی به استان می باشد، اظهار داشت: از آنجاییکه طرح مذکور در داخل طرح یکانات واقع گردیده، از نظر زمین مشکل خاصی نخواهد داشت و مسائل آن در داخل وزارتخانه قابل حل خواهد بود.

 فتحی مشکلات مالی و عدم تزریق منابع را دلیل بروز مشکلات پیش آماده برای تمام ارکان دخیل در طرح دانست و ابراز داشت: پیگیریهای صورت گرفته از سوی مجری طرح آب های مرزی منجر به تزریق قطره چکانی منابع گردید و امکان پیشبرد طرح را فراهم آورد بطوری که در حال حاضر می توان در مورد تکمیل این طرح تصمیم گیری نمود.

وی افزود: خوشبختانه بعد از اقاله پیمان ، پیمانکارجدید با جدیت بیشتری کارها را دنبال کرده و ان شاءالله تا یک ماه فاز اول این پروژه به مساحت ۱۱۶۰ هکتار به بهره برداری خواهد رسید .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید