Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌ تولید در صنعت دام وطیور گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌ تولید در صنعت دام و طیور گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است.

تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌ تولید در صنعت دام وطیور گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جریان بازدید از یکی از واحدهای فرآوری و بسته بندی گوشت قرمز و مرغ در نعمت آباد شهر باسمنج شهرستان تبریز(اکباتان) ضمن تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره در حوزه گوشت قرمز و مرغ گفت: جهت قطع وابستگی به دیگر استانها یا تولید کنندگان و واسطه های موجود در حوزه مرغ و گوشت، واحدهای بسته بندی می توانند بصورت مشارکتی به ایجاد زنجیره اقدام نمایند و به پشتیبانی چندین مرغداری بپردازند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و نهاده ها در اختیار واحدهایی که اقدام به ایجاد زنجیره تولید نمایند قرار می گیرد افزود: تولید محصولات مختلف در قالب زنجیره‌های تولید باعث می‌شود تا همه  عوامل در فرآیند آن با هم پیوند یابند و در این پیوستگی امکان ایجاد رانت‌ و حلقه‌های زاید از میان می‌رود و  بهره و سود اصلی نصیب تولیدکنندگان اصلی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه  تکمیل زنجیره تولید مرغ در این استان یکی از برنامه های سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  است ادامه داد: این مهم بدون شک به وضعیت تولید مرغ در استان کمک می‌کند.

 فتحی  با اشاره به اینکه تقاضای زیادی برای محصولات قطعه بندی شده در بازار وجود دارد، به استقبال خرید مردم از مرغ قطعه بندی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مردم استان ما به گونه ای است که به استفاده از جنس مرغوب و به کیفیت مواد غذایی توجه خاصی دارند و این امر موجب شده که بر اساس نیاز خانواده ترجیح دهند که مرغ را به صورت قطعه بندی خرید کنند.

وی بر برنامه ریزی دقیق میزان دریافت مرغ از استانهای معین تاکید نمود و جهت جلوگیری از اتلاف وقت در نقل و انتقال مرغ از استانهای معین به شرکت پشتیبانی دام و سپس به صنایع بسته بندی، انتقال مستقیم آن به انبارهای صنایع بسته بندی را با هماهنگی شرکت پشتیبانی دام امکان پذیر دانست.

 فتحی در خصوص تامین مرغ از استان گفت: این امر باید در ستاد تنظیم بازار مطرح گردد زیرا طبق مصوبه 15 درصد تولیدات استانی می تواند قطعه بندی گردد برای تحقق این امر باید سهمیه ای برای خود کشتارگاهها و نیز صنایع بسته بندی مشخص گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید