Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مراغه بالاتر از متوسط کشوری و استانی است

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: مراغه در تعداد ماشین آلات کشاورزی در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مراغه بالاتر از متوسط  کشوری و استانی است

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: در شهرستان مراغه  ٥٦٤٧ دستگاه تراکتور در زمینه کشاورزی در حال فعالیت می باشند که اکثر این تراکتورها از نوع چهار سیلندر بوده و از سوخت یارانه ای استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ٥٤٣٨ دستگاه تراکتور در سطح شهرستان مراغه پلاک گذاری شده است ادامه داد: تعداد کمباین های موجود در شهرستان ٤٢ دستگاه می باشد که حدود نیمی از این کمباین ها پلاک گذاری شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه در ادامه افزود: حدود ٧٨٩٧ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندهای خاک ورزی کاشت و داشت و برداشت در سطح شهرستان موجود می باشد.

 کریمی اصل ایجاد رغبت و جذابیت برای انجام کار کشاورزی را از مزایای مکانیزاسیون دانست و گفت: کاهش سختی کار نه تنها در جذابیت کار کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری در این بخش موثر است بلکه در کیفیت و دقت عملیات و نیز بازده کار تاثیر به سزایی دارد و مهمتر این که مکانیزاسیون کشاورزی، به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، یکی از ضروریترین روشهای ابزاری برای توسعه کشاورزی و گامی اساسی به سوی توسعه پایدار است.

وی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی‌ در این شهرستان با ارتقا به 3.39 اسب بخار، از متوسط  کشوری(2 اسب بخار) و استانی (2.56اسب بخار) بیشتر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید