Iranian Agriculture News Agency

نژادرضا در گفتگو با ایانا خبر داد:

خرید توافقی بیش از 62 هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در شش ماهه اول سال

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه اول سالجاری خرید توافقی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی از مرز 62 هزار تن گذشت.

خرید توافقی بیش از 62 هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در شش ماهه اول سال

 علی اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از حقوق تولیدکنندگان و کشاورزان، گفت: حمایت از حقوق بهره برداران بخش کشاورزی مهم‌ترین وظیفه شبکه تعاونی های روستایی است.

وی با بیان اینکه با هدف حذف واسطه گری و دلالان از محصولات کشاورزی، محصولاتی همچون ذرت، جو، کنجاله سویا، کنجاله کلزا و سبوس به صورت توافقی خریداری شده است افزود: از مزایای دیگر خرید توافقی برای کشاورزان و خریداران می‌توان به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده اشاره کرد.

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه خریدهای تضمینی و حمایتی محصولات به منظور حمایت از کشاورزان به صورت فصلی انجام می‌شود که تعاونیهای روستایی با توجه به امکانات، تجهیزات و همچنین گستردگی آن در تمام نقاط استان یکی از بازوان قدرتمند دولت در این زمینه می باشند گفت: محصولاتی که به صورت توافقی از کشاورزان و بهره برداران این حوزه خریداری و به مصرف کننده نهایی توزیع می شود، محصولات کشاورزی و دامی تولیدی در سطح  استان را در بر می‌گیرد که شامل انواع محصولات زراعی، باغی، نهاده های دامی و کشاورزی است.

وی در پایان میزان خریدهای توافقی توسط شبکه تعاونیهای تحت پوشش در سال گذشته را بیش از 115 هزار تن اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید