Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان ویژه مراغه در سطح 21650 هکتار

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای این شهرستان در سطح 21 هزار و 650 هکتار در سالزراعی 1401-1400 خبر داد.

آغاز گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان ویژه مراغه در سطح  21650 هکتار

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر از افزایش دوبرابری سطح اجرای طرح جهش تولید در این شهرستان نسبت به سال اول اجرای طرح خبر داده و گفت: از این سطح 83 درصد به کشت گندم دیم با ارقام جدید و اصلاح شده باران، صدرا، هشترود و واران اختصاص یافته است و عملیات کاشت از نیمه مهرماه آغاز گردیده و پیش بینی می شود تا اواسط آبان ماه به پایان برسد.

وی ادامه داد: مبلغ 55 میلیارد ریال غرامت خسارت به کشاورزان تحت پوشش این طرح که اقدام به کشت محصول گندم و جو  کرده بودند، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه تاکنون در حدود 1600 تن  کودهای ازته و فسفاته در بین بهره برداران توزیع گردیده است خاطرنشان شد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی و افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید