Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات باغی در مراغه فراهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در افزایش بهره‌وری محصولات باغی موثر بوده و شرایط برای توسعه آن در شهرستان مراغه فراهم است.

 شرایط برای توسعه صنایع تبدیلی محصولات باغی در مراغه فراهم است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه سفر یکروزه استاندار آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه به مراغه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حجم تولید محصولات باغی به ویژه سیب در مراغه بالاست و ظرفیت مواد اولیه تنها واحد فعال در زمینه صنایع تبدیلی شهرستان با میزان تولید سیب صنعتی مراغه متناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع تبدیلی تقاضامحور است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید از شرایط موجود در این شهرستان استقبال کنند و جهاد کشاورزی نیز با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اعطای تسهیلات لازم، از آنان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مراغه ظرفیت راه‌اندازی واحدهای متعدد بخش صنایع تبدیلی را داراست، ادامه داد: بر همین اساس ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در مراغه پیش‌بینی شده بود که مکان اولیه آن مناسب تشخیص داده نشد.

به گفته وی یک قطعه زمین مناسب که در اختیار سازمان دیگری قرار دارد، شناسایی شده است که در صورت تملک می‌توان در آینده نزدیک نسبت به تامین زیرساخت‌های شهرک صنایع تبدیلی در آن زمین اقدام کرد.

گفتنی است آذربایجان‌شرقی از لحاظ سطح زیرکشت و حجم تولید سیب در رتبه دوم کشور و مراغه در رده نخست این استان قرار دارد اما سهم سیب‌کاران مراغه از صنایع فرآوری آن در قالب تولید آب میوه، نکتار، کمپوت یا پوره، تنها یک واحد است و بخش قابل توجهی از سیب درجه ۲ یا سه آن به سودآوری مطلوب نمی‌رسد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید