Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت 9000 تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان هشترود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود از برداشت محصول سیب زمینی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 برداشت 9000 تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان هشترود

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال در 150 هکتار از اراضی این شهرستان محصول سیب‌زمینی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود که حدود 9000تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان برداشت  شود.

وی افزود: همه ساله کاشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان هشترود از نخستین روزهای سال در اردیبهشت ماه آغاز و برداشت محصول نیز در اوایل پاییز شروع و در اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: 95 درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در شهرستان رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه و ساتینا است.

وی میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان 50 الی 60 تن اعلام کرد و گفت: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت مکانیزه به شیوه سه ردیف با ۲ نوار تیپ و نیز جلوگیری از اتلاف آب ، بالاترین میزان برداشت سیب‌زمینی با 100 تن در این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: در سالجاری استفاده بهینه از کودهای دامی و شیمیایی و ریزمغذی‌ها، استفاده از ارقام اصلاح شده ضد عفونی شده و کنترل علف‌های هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب باعث شده تا عملکرد کمی و کیفی محصول افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید