Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز خبر داد:

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان از اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان آذربایجان شرقی و 14 استان دیگر کشور خبر داد.

 اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در همایش طرح جهش تولید دیمزار‌ها در تبریز با بیان اینکه این طرح به کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می شود گفت: این طرح به مدت ۵ سال برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص در غلات و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزود: این طرح با استفاده از مکانیزاسیون جدید شخم زدن زمین کشاورزی، برای جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در این طرح بخشی از هزینه های کشاورزی به روش دیم را دولت پرداخت می کند گفت: روشهای نوین کشاورزی باعث افزایش استفاده بیشتر از آب و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

وی با بیان اینکه در اراضی دیم  15 استان در نظر گرفته شده پرداخت تسهیلاتی از قبیل خرید ادوات کشاورزی و کمک هزینه بیمه محصولات بر عهده دولت است افزود: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان عملیاتی می شود. 

 رخ افروز با بیان اینکه افزایش تولید در دیمزارها با استفاده از ادوات و روشهای نوین کشاورزی همچون اجرای خاکورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذرمال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است گفت: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه جهت خرید ادوات کشاورزی همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌ دار محصولات کشاورزی است. 

وی خاطرنشان کرد: با جدیت و تلاش در اجرای موفقیت آمیز این طرح می توان به نتایج قابل توجهی در تولید دست یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید