Iranian Agriculture News Agency

بی پروا در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات استان آذربایجان شرقی در سالجاری خبر داد.

 برداشت بیش از 7000 تن محصول انار از باغات  استان آذربایجان شرقی

 محمدباقر بی پروا در حاشیه جشن برداشت انار در روستای ذکیر شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اظهار این مطلب افزود:  سطح زیر کشت باغات انار در استان آذربایجان شرقی بیش از 505 هکتار می باشد که 479 هکتار از این باغات بارور و 26 هکتار نیز غیر بارور است.

وی با بیان اینکه باغات انار در سطح 7 شهرستان استان اعم از جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند، مرند، کلیبر و شبستر پراکنده است ادامه داد: 95 درصد باغات انار استان آذربایجان شرقی متعلق به دو شهرستان جلفا و خداآفرین می باشد و شهرستان جلفا با دارا بودن 295 هکتار حائز رتبه اول و شهرستان خداآفرین با 186 هکتار دارای رتبه دوم در استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی غالب ارقام باغات انار استان را از نوع رقم گلوشاه، آق شاور، بومی ملس، بومی خاروانا، انار ترش و انار ساوه  اعلام نمود و افزود: انارهای تولید شده در استان با توجه به شرایط اقلیمی از مرغوبیت بالا برخودرار بوده و دارای مزیت صادراتی می باشد و بصورت تازه خوری مصرف و رب انار نیز تهیه می شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید سالانه انار در آذربایجان شرقی بیش از 7000 تن می باشد ادامه داد: محصولات تولیدی عمدتاً به بازارهای داخلی اعم از داخل استان  و استانهای همجوار عرضه می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید