Iranian Agriculture News Agency

مختاری خبر داد:

افزایش تولید 118 هزار تن محصولات کشاورزی با اتمام پروژه های نیمه کاره پروژه های مرزی استان

مشاور اجرائی رئیس سازمان و نماینده مجری طرح شبکه های فرعی غرب و شمالغرب کشور گفت: در صورت اتمام پروژه های نیمه کاره شبکه های فرعی آبهای مرزی، شاهد افزایش تولید حدود 118 هزار تن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

افزایش تولید 118 هزار تن محصولات کشاورزی با اتمام پروژه های نیمه کاره پروژه های مرزی استان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری مشاور اجرائی رئیس سازمان و نماینده مجری طرح شبکه های فرعی غرب و شمالغرب کشور در جلسه پروژه ها و طرحهای تحقق رشد ۸ درصدی در ارتباط با پروژه های نیمه کاره آب و خاک در مناطق مرزی استان صحبت کرد و گفت: در صورت اتمام این پروژه ها، شاهد افزایش تولید حدود 118 هزار تن محصولات کشاورزی خواهیم بود که برای اتمام این پروژه ها حدود 130 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

 وی با بیان اینکه در مدیریت کلان استانی ارتباط بین دو دستگاه شرکت آب منطقه ای استان و سازمان جهادکشاورزی استان باید همسو و همراستا باشد گفت: در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده ولی آب موردنیاز برای اجرای پروژه ها تامین نشده است و تولید محصول به تعویق افتاده است.

 مختاری با اشاره به پروژه آب و خاک 12 هزار هکتاری خداآفرین گفت: حدود 5 هزار هکتار از این اراضی  توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به شبکه های فرعی آبیاری تجهیز شده و باید تمرکز اصلی روی 7 هزار هکتار باقیمانده باشد و با تامین سرمایه گذار و مشارکت حوزه های مختلف از جمله آب و خاک و بهبود تولیدات گیاهی و زراعت پروژه به صورت فنی و به نحوه احسنت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به یکی دیگر از پروژه های بین دو دستگاه شرکت آب منطقه ای استان و سازمان جهاد کشاورزی استان در منطقه یکانات مرند گفت: این پروژه شامل 2340 هکتار اراضی کشاورزی است و حدود 1000 هکتار آن گلخانه پیش بینی شده است که شرکت آب منطقه ای استان موظف به تامین آب حدود 3300 هکتار از این اراضی است که در حال حاضر به مرحله اتمام نرسیده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید