Iranian Agriculture News Agency

مختاری:

اجرای صحیح پدافند غیرعامل کشاورزی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی در طول چندین سال گذشته این عزم را داشته که به حفاظت از تاسیسات واحدهای آبی،عرصه های تولیدی، انبارها، غله ها و منابع بپردازد.

اجرای صحیح پدافند غیرعامل کشاورزی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی  در جلسه کارگروه گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، به اهمیت پیاده سازی پدافند غیرعامل در سازمان تاکید کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت واحدهای تولیدی و استراتژیک، تدابیر لازم در خصوص مقابله با انواع تهدیدها و بحرانهای پیش بینی نشده با مدیریت پدافند غیرعامل قابل اجرا می باشد.

وی افزود: خوشبختانه بخش کشاورزی در طول چندین سال گذشته این عزم را داشته که به حفاظت از تاسیسات واحدهای آبی،عرصه های تولیدی، انبارها، غله ها و منابع بپردازد و این جای تقدیر و قدردانی است.

 مختاری به انسجام در مجموعه پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: این انسجام در وزارت کشور جا افتاده است اما در دستگاه های اجرایی وزارت خانه ها لازم است با ایجاد هماهنگی ها و برنامه ریزی بیشتر چارت سازمانی پدافند غیرعامل تعریف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان به اجرای رزمایشی با حضور کلیه اعضای حوزه پدافند غیرعامل سازمان تاکید کرد و افزود: پیاده سازی رزمایش، آموزش و بررسی وظایف هر یک اعضا می تواند در زمان بحران، اجرای عملیات و برنامه ریزی ها را آسان تر کند و بحران با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

وی با بیان اینکه شعار سال 1400 پدافند غیرعامل ،«پدافند غیرعامل ، ایران پایدار» است، گفت: انشالله در هفته پدافند غیرعامل با برگزاری مراسمی از همکاران این حوزه تقدیر و قدردانی خواهد شد چرا که تنها در رفع بحران بیماری منحوس کرونا، این همکاران  مدیریت پشتیبانی هستند که با این بیماری مبارزه کرده و اطلاعات مهم را در اختیار دیگر همکاران قرار می دهند.

مختاری در ارتباط با  اقدامات و وظایف پدافند غیرعامل در سازمانها و ادارات گفت: مطابق برنامه ریزیها و اقدامات هر ساله سازمان جهادکشاورزی استان که به صورت دستورالعمل توسط ریاست محترم سازمان نگارش می شود، یک دستورالعمل از برنامه ها، اقدامات و وظایف پدافند غیرعامل سازمان باید تهیه و نگارش شود و در اختیار حوزه های مختلف سازمان، ادارات تابعه و ادارات شهرستان ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سازوکار پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت غذایی و استقلال کشور دارد  افزود: اجرای صحیح پدافند غیرعامل کشاورزی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید