Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا :

آفت کاپنودیس عامل مهم خشک شدن درختان میوه هسته دار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: آفت کاپنودیس معروف به سوسک طوقه و ریشه یکی از عوامل مهم خشک شدن درختان میوه هسته دار مانند زردآلو، آلو، هلو و شلیل و درختان پسته بشمار می آید.

آفت کاپنودیس عامل مهم خشک شدن درختان میوه هسته دار

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: با همکاری واحد حفظ نباتات و اداره ترویج مدیریت و مرکز جهادکشاورزی سیه رود جهت پویش کنترل آفت مذکور کلاسهای آموزشی و ترویجی برای بیش از 300 نفر روز و پایش مراحل زیستی آفت در کل فصل زراعی و بازدید از باغات آلوده بیش از  100 مورد و نصب بنر دستورالعمل کنترل آفت کاپنودیس در میادین شهرستان انجام گردید.

وی درخصوص کنترل جمعیت و خسارت آفت کاپنودیس نیز گفت: جمع آوری حشرات کامل در روزهای آفتابی و بدون باد، ایجاد تشتک سمی طبق نظر کارشناسان، رعایت بهداشت باغی، هرس شاخه های آلوده قبل از خزان و معدوم سازی آنها، مدیریت آبیاری و تغذیه درختان با کودهای پتاسه و کشت ارقام مقاوم و اصلاح باغات رهاشده از جمله راهکارهای ارایه شده می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا افزود: آفت کاپنودیس از آفات درجه دوم محسوب می‌شود؛ زمانیکه درختان در اثر یک عامل اولیه (تنش‌های محیطی مانند خشکسالی، تغذیه نامناسب، بیماری و سایر آفات دیگر) ضعیف می‌شوند مستعد خسارت آفات چوبخوار بویژه کاپنودیس خواهند بود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید