Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر

رویکرد دولت در راستای احیای جهادسازندگی نشان دهنده جایگاه والای روستاها و عشایر در دولت آیت الله رئیسی دارد

نقش روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر ضمن تبریک این روز تاکید نمود: رویکرد دولت سیزدهم و وزارت جهادکشاورزی در راستای احیای ماموریت های جهادسازندگی نشان دهنده جایگاه والای روستاها و عشایر در دولت آیت الله رئیسی دارد.

رویکرد دولت در راستای احیای جهادسازندگی نشان دهنده جایگاه والای روستاها و عشایر در دولت آیت الله رئیسی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل پیام  اکبر فتحی به شرح زیر می باشد:

بدون شک یکی از اولویتها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه و خدمت رسانی به روستاییان و عشایر بوده است. این مهم به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین یکی از ماموریتهای ویژه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی هستند که این موضوع نشان از جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور دارد.

قشر روستایی و عشایری قشری پایبند به اسلام و انقلاب بوده و این قشر قبل از اینکه مصرف کننده باشند، تولید کننده هستند و باید گفت روستاییان و عشایر مصداق بارز و واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که کمترین هزینه را برای دولت داشته و بیشترین بهره وری و تولید را دارند و رویکرد جدیدی که در دولت سیزدهم و وزارت جهادکشاورزی در راستای احیای ماموریتهای جهاد سازندگی برای رفع ریشه‌ای مشکلات روستاها و مناطق محروم و احیای اقتصاد روستایی ایجاد شده فرصتی است که باید مورد توجه قرارگیرد و تقویت شود  که این امر نشان دهنده جایگاه والای روستاها و عشایر در دولت حضرت آیت الله رئیسی می باشد.

توجه ویژه و محوری به مناطق روستایی و ارتقاء شاخصهای توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویتهای اساسی است که با برنامه ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم خاصه در جهت تحقق مهاجرت معکوس به کانونهای تولید و اعتلای معیشت و اقتصاد روستاییان صورت گرفته است و امروز می توان گفت توسعه مشاغل روستایی و گردشگری در قالب بومگردی در روستاها، توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری و ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی از جمله دستاوردهایی است که روستا را به فضایی پرنشاط برای زندگی در این مناطق تبدیل کرده است .

اینجانب ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر را به روستائیان و عشایر عزیز به ویژه مدیرکل محترم امور عشایر استان و همکاران تلاشگر ایشان تبریک عرض نموده امیدوارم با توجه به ظرفیتهای ارزشمندی که روستاهای آذربایجان شرقی و عشایر غیور دارند؛ شاهد ارتقای شاخصهای توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در آنها باشیم. ان شاء الله

 

اکبر فتحی

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید