Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

پلاک گذاری 2 هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور در شهرستان تبریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: از ۲۲۰۰ تراکتور فعال در شهرستان تبریز تاکنون دو هزار و هشتاد دستگاه پلاک گذاری شده است.

پلاک گذاری 2 هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور در شهرستان تبریز

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان تبریز از لحاظ ضریب مکانیزاسیون در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: ۲۲۰۰ دستگاه تراکتور فعال در تبریز وجود دارد که ۲۰۸۰ دستگاه پلاک گذاری شده و مابقی به دلیل بالا بودن سن، حائز پلاک گذاری نشدند.

وی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون به مفهوم کاربرد ماشین در فرایند تولید محصولات کشاورزی است افزود: مکانیزاسیون در جهت کاهش هزینه‌های تولید، اقتصادی کردن تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی، پایین آوردن هزینه کارگری و در نهایت به تولید انبوه و اقتصادی در محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: مکانیزه شدن کشاورزی باعث کاهش سختی کار، کاهش در زمان عملیات، اقتصادی نمودن تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح می شود.

مهندس افشانی در خاتمه با اشاره به اینکه با افزایش ضریب مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی، میزان اشتغال مستقیم کاهش می یابد، خاطر نشان کرد: در زنجیره های بعدی اشتغال و به صورت غیرمستقیم در حوزه صنایع تبدیلی و ماشین آلات اشتغال افزایش یافته و کارها تخصصی تر می شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید