Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

آزاد سازی ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز در شش ماه نخست سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب بیش از ۱۷۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام طی شش ماه نخست سالجاری ؛ ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

آزاد سازی ۲۵ هکتار  از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز در شش ماه نخست سال جاری

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است گفت: اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است و در راستای حفظ امنیت غذایی شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی اضافه کرد: همواره خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارشهای دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد می کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

 افشانی در خاتمه با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است عنوان کرد: امنیت غذایی با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی غیرمجاز و جلوگیری و خرد شدن آنان اتفاق می‌افتد که در این راه نیازمند همکاری آحاد جامعه نیز هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید