Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

شهرک گلخانه ای هوراند تا دوماه آینده دراختیارسرمایه گذاران بخش کشاورزی قرار می گیرد

با احداث شهرک های گلخانه ای امکان انجام کشاورزی قراردادی فراهم می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: شهرک گلخانه ای هوراند تا دوماه آینده دراختبارسرمایه گذاران بخش کشاورزی قرار می گیرد .

شهرک گلخانه ای هوراند تا دوماه آینده دراختیارسرمایه گذاران بخش کشاورزی قرار می گیرد

 اکبر فتحی در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه ای شهرستان هوراند که با هدف برطرف شدن مشکلات موجود این مجتمع گلخانه ای و با حضور حسین حاتمی نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، خدآفرین وهوراند در مجلس شورای اسلامی، مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان هوراند و معاون شرکت آب منطقه‌ای استان صورت پذیرفته بود در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی از اتمام کامل زیرساختهای شهرک گلخانه ای هوراند خبر داد و گفت:  زیرساختهای این شهرک گلخانه ای اعم از محوطه سازی و احداث استخر ذخیره و تامین آب انجام پذیرفته و در مرحله واگذاری به سرمایه گذار می باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم تا دوماه آینده این شهرک را در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قراردهیم افزود: شهرک گلخانه ای هوراند به مساحت کل ۱۸هکتار وسطح خالص ۱۲ ونیم هکتار  و تامین و توزیع آب استخر ذخیره به مساحت ۳۰۰۰ مترمکعب، معابر و شبکه جمع آوری آبهای سطحی با اعتباری بالغ بر60 میلیاردریال اجرا شده است

وی با اشاره به اینکه واگذاری شهرکهای گلخانه ای بصورت مطالعه شده صورت می گیرد گفت: درشهرکهای کشاورزی به بخش زنجیره ارزش پرداخته شده و به نهاده های تولید و بعد از تولید، برای نگهداری محصول توجه شده است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ازجمله مزیتهای تولید در شهرکهای کشاورزی هزینه کمتر، بهره‌وری بالای ۱۰ برابری در مصرف آب، افزایش اشتغال‌زایی گسترده و فراگیر و تولید محصولات صادرات محور است ادامه داد: مزیت‌های کشت در گلخانه‌های شهرکهای کشاورزی به دلیل قابلیت کشت زمینی و هیدروپونیکی است چون در گلخانه هم کشت زمینی داریم و اگر خاک عرصه مرغوب نباشد، کشت هیدروپونیک جایگزین می‌شود. هیدروپونیک یکی از روش‌های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کمترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است.

وی با بیان اینکه با این روش، در هر نقطه‌ای از استان می‌توان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک، برداشت کرد ادامه داد: با این روش، می‌توان اشتغال‌زایی خوبی داشت و از هر مکانی برای تولید محصولات کشاورزی که نیاز روزافزون جمعیت استان است، بهره برد.

 فتحی با بیان اینکه عمده تولیدات در واحدهای گلخانه ای شامل صیفی، سبزی و گل و گیاه است که بیشتر آن صادر می‌شود افزود: ضمن اینکه با تجمیع خدمات موردنیاز واحدهای تولیدی هزینه تولید کاهش و سرمایه‌گذاری انجام شده در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به نتیجه می‌رسد، امکان انجام کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت مناسب و بهینه فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید