Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از 20 نفر از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد آذربایجان شرقی

فرهنگ ایثارگری، فداکاری و شهادت باید به نسلهای آینده منتقل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت 57 فجر سازمان گفت: یکی از بارزترین خصوصیات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور پرشور و دفاع همه جانبه آحاد مردم بود.

فرهنگ ایثارگری، فداکاری و شهادت باید به نسلهای آینده منتقل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سی و سومین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد به مناسبت هفته دفاع مقدس و بصورت وبیناری برگزار شده بود هفته دفاع مقدس را به فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض کرده و ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت.

وی به تاثیر برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرده و یادآوری ایثارگریها، فداکاریها و رشادتهای شهدا و جانبازان را در حذف فاصله بین نسلها پر اهمیت توصیف کرد و افزود: فرهنگ ایثارگری، فداکاری و شهادت باید به نسلهای آینده منتقل شود تا نسل جوان توانایی محافظت از دین و جان و ارزشهای اسلامی مملکت باشد.

وی به بیانات و هدف گذاری  مقام معظم رهبری در سالروز هفته دفاع مقدس سال 1399 تاکید کرد و افزود: متاسفانه بعضی عوامل از جمله وجود بیماری منحوس کرونا موجب شده کمی در رسیدن به این هدف گذاریها فاصله ایجاد شود که باید با برنامه ریزیهای دقیق این اهداف تحقق یابد.

 فتحی با بیان اهمیت تکریم فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس انسانهایی هستند که جانشان را بر طبق اخلاص قرار داده و با فداکردن جانشان از دین، ناموس و مردمان کشورشان حفاظت کردند.

وی افزود: این ایثارگریها، جان نثاریها و از خودگذشتگیها زمانی انجام شد که کشور ایران از لحاظ قدرت نظامی، کمترین توان نظامی را داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نتیجه ایثارگریها و فداکاری فرماندهان و پیشکسوتان جنگ را دفاع از خاک کشور و دین بزرگ اسلام در برابر دشمنان و متجاوزان دانست و افزود: اگر پیشکسوتان و ایثارگران نبودند، امروز در کشور هیچ رفاه و آرامشی وجود نداشت و کشور به دست متجاوزین افتاده بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تمام آحاد مردم حضور داشتند، گفت: یکی از بارزترین خصوصیات جنگ و دفاع مقدس حضور پرشور و دفاع همه جانبه آحاد مردم بود که با پیشتازی جهادگران شروع شده بود و جهاد سازندگی در آن زمان بدون اسلحه و امکانات جنگی وارد جنگ و دفاع از کشور اسلامی بود و سنگرسازان بدون سنگر در خط مقدم جنگ برای نیروهای جنگی سنگر درست می کردند.

 فتحی با بیان اهمیت نقش بی بدیل فرماندهان و شهدای دفاع مقدس  افزود: همه انسانهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس از جان گذشتگی کرده و به دفاع از کشور پرداختند، نقش با ارزشی ایفا کرده اند که هیچ وقت از یاد نسل جوان نخواهند رفت و همواره خادمان مملکت با در نظرگرفتن این فداکاریها و ارزشها و روحیه ایثار و شهادت برای پیشبرد اهداف مملکت برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تایید نظر مقام عالی وزارت در احیای جهاد سازندگی گفت: مهد پیشرفت و توسعه اقتصاد کشاورزی که همان روستاها می باشند، بعد از ادغام جهاد کشاورزی در غفلت مانده اند و رسیدگی و برنامه ریزی برای پیشرفت این بخشها کاهش یافته است.

وی افزود: روستاها علاوه بر توسعه کشاورزی به توسعه عمرانی نیاز دارند و باید همسو و همجهت با کشاورزی، سازندگی و محرومیت زدایی نیز مدنظر قرار بگیرد.

 فتحی با تاکید بر زحمات و خدماتی که جهادسازندگی در دوران قبل از ادغام با کشاورزی ارائه کرده است گفت: تلاشها و از جان گذشتگی هایی که در آن دوران برای توسعه و آبادانی روستاها، راه ها و دفاع از مملکت اسلامی در دفاع مقدس انجام شده است از یاد هیچ کس نخواهد رفت و مدیران و خادمان مملکت با همین قدرت و از جان گذشتگی باید به ارائه خدمات بپردازند و ادامه دهنده راه جهادگران باشند و فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه دارند.

وی در نهایت با تجلیل و قدردانی از ایثارگریها و از جان گذشتگیهای پیشکسوتان و فرماندهان جهاد گر جهادسازندگی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از جهادگران باعث ایجاد روحیه جهادی و ایثارگری در مدیران شده و بیش از قدردانی از این بزرگواران انتقال این روحیه برای جوانان و نسل آینده  است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبودی توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از 20 نفر از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد آذربایجان شرقی تجلیل شد.

شایان ذکر است در حاشیه گردهمایی سراسری فرماندهان مهندسی جنگ جهاد، لوح یادبود مقام عالی وزارت به  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و  سیدعلی مختاری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اهدا شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید