Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس و طی مراسمی صورت پذیرفت؛

افتتاح بزرگترین طرح آبیاری سنتر پیوت به مساحت ۵۷ هکتار در سیسان شهرستان بستان آباد

همزمان با هفته دفاع مقدس بزرگترین طرح آبیاری نوین به روش سنتر پیوت شهرستان بستان آباد در اراضی روستای سیسان در بخش مرکزی این شهرستان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ، فرماندار، نماینده بستان آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا افتتاح شد.

 افتتاح بزرگترین طرح آبیاری  سنتر پیوت به مساحت ۵۷ هکتار در سیسان شهرستان بستان آباد

 اکبر فتحی در حاشیه افتتاح آن در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۵۷ هکتار و با هزینه‌ای افزون بر ۱۳ میلیارد ریال اجرا شده است کفت: توسعه سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به منظور افزایش راندمان آبیاری، کاهش هزینه‌های آبیاری اراضی، کاهش تلفات آبی، حفظ منابع آب‌های زیر زمینی، کنترل شوری و حفاظت از خاک و کشت محصولات مورد نیاز جهت استفاده در صنایع تبدیلی و زنجیره تولید از اهداف اجرای این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان بستان آباد شش هزار و ۶۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی را به روش‌های نوین مجهز کرده و در این زمینه رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است افزود:  در آذربایجان شرقی سالیانه ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تحت پوشش آبیاری به روش‌های نوین قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در توسعه آبیاری به روش‌های نوین محدودیت منابع نداریم و در صورت تجمیع زمین‌های کشاورزان کمک‌های ویژه‌ای از سوی دولت در این زمینه در نظر گرفته شده است.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم تشکیل شرکت‌های سهامی و کشت و صنعت‌ های کوچک را راه حل برخی از مشکلات از جمله قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی عنوان و تاکید کرد: باید به فکر بهره وری بیشتر از منابع موجود باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید