Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

پرداخت به موقع غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی موجب افزایش سطح پوشش بیمه خواهد شد

ثبت اطلاعات خسارت دیدگان کشاورزی از طریق سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پرداخت به موقع غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی موجب افزایش سطح پوشش بیمه خواهد شد.

پرداخت به موقع غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی موجب افزایش سطح پوشش بیمه خواهد شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد صندوق بیمه کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی به دفتر مرکزی متصل می باشد و تمام اقدامات کارشناسان در هر لحظه قابل رصد بوده و با استفاده از سیستم ماهواره ای وضعیت هر مزرعه ای قابل مشاهده می باشد، گفت: فراهم شدن امکان مشاهده و بررسی مراحل رشد نباتی باید به این نتیجه منجر گردد که اگر مزرعه در مرحله ای متحمل خسارت گردید، بتوان از داده های موجود در سامانه برای پرداخت غرامت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به قرارگیری استان در منطقه سردسیر کشور و فرارسیدن موعد کشت پاییزه که در مناطق سردسیر به نسبت مناطق گرمسیر زودتر می باشد، کشاورزانی که متحمل خسارت شده اند و اقدام به کشت پاییزه می نمایند باید بتوانند مبالغی غرامت متحمل شده را هر چه سریعتر دریافت کنند.

 فتحی  در همین راستا بر اولویت پرداخت غرامت در مناطق سردسیر تاکید نموده و گفت: عدم پرداخت غرامت مزارع بیمه شده که متحمل خسارت شده اند و بررسی های مختلف وارد آمدن خسارت را تایید می نماید یکی از معضلات اساسی است که باعث کاهش سطح پوشش بیمه کشاورزی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه صندوق بیمه باید راهکاری برای حل این مشکل بیابد گفت: با توجه به طرح جهش تولید درسالجاری امید می رفت با پرداخت به موقع غرامتها سطح پوشش بیمه کشاورزی افزایش یابد اما متاسفانه ادامه وضعیت کنونی به ایجاد بی اعتمادی منجر خواهد شد و رسالت اصلی بیمه که اعتمادسازی است با خدشه مواجه خواهد شد لذا پیگیری این مطالبات و انعکاس پیشنهادات به صندوق بیمه مرکزی را مورد تاکید قرار داد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه 270 میلیارد ریال غرامت کشاورزان استان آذربایجان شرقی در بخش زراعت در مرحله پرداخت قرار دارد که بزودی در روزهای آتی پرداخت آن صورت می گیرد گفت: در سالجاری 29 هزار فقره بررسی گزارش خسارت در بخش زراعت و 25 هزار فقره در بخش باغبانی توسط کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی صورت پذیرفته است.

 علی تبریزی با بیان اینکه سامانه جامع سابکا در راستای کاهش هزینه‌های اداری و افزایش دقت و سرعت در انجام فرآیندهای مختلف بیمه کشاورزی، طراحی و تولید شده است گفت: از طریق تعدادی از زیر سیستم‌های اطلاعاتی خدمات مورد نیاز را به ذینفعان خود از قبیل این صندوق بیمه، بیمه‌گذاران، کارگزاران، سیستم متمرکز و جامع بانکداری الکترونیکی بانک کشاورزی، کاربران ستادی و مدیران بانک کشاورزی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امکان ثبت اطلاعات خسارت دیدگان تحت پوشش این صندوق از طریق سامانه جامع صندوق بیمه محصولات کشاورزی فراهم شده است ادامه داد: بیمه گذاران می‌توانند با مراجعه به سامانه cs.sabka.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود و اعلام خسارت به منظور ارزیابی توسط ارزیاب بیمه بانک کشاورزی اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید