Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی شناخت انواع گلخانه و انواع کشت هیدوپونیک و تجهیزات آن در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری دورهای مهارتی برای بیش از ۳۰۰ نفر روز از متقاضیان با عنوان شناخت انواع گلخانه و بررسی انواع کشت هیدروپونیک و تجهیزات آن در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی شناخت انواع گلخانه و انواع کشت هیدوپونیک و تجهیزات آن در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری دورهای مهارتی برای بیش از ۳۰۰ نفر روز از متقاضیان با عنوان  شناخت انواع گلخانه و بررسی انواع کشت هیدروپونیک و تجهیزات آن توسط اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی با همکاری مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و همچنین مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان در این شهرستان خبر داد.

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: شهرستان جلفا با دارا بودن 120 هکتار واحد گلخانه نقش بسزایی در تولید محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال دارد و با عنایت به رویکردهای دولت و وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشتهای گلخانه ای با هدف افزایش بهره وری از منابع آب وخاک کشاورزی، برگزاری چنین دوره هایی در سطح شهرستان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: این دوره سه روزه با تدریس مهندس اصولی محقق مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در محل اتاق جلسه مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار گردید و مطالبی درخصوص انواع کشتهای هیدروپونیک، روشهای تهیه محلول های غذایی، تجهیزات گلخانه های هیدروپونیک و ... برای فراگیران در قالب فیلمهای آموزشی و پایورپوینت بیان شد و بصورت عملی نیز طی بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان مطالب برای فراگیران آموزش داده و در پایان جلسه به منظور صدورگواهی مهارتی برای فراگیران آزمون کتبی برگزار شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا با بیان اینکه از مهمترین دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه می‌توان به افزایش تعداد برداشتها درسال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیرکشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و کاهش تعداد کارگران اشاره کرد گفت: امید است بتوان با توجه و مساعدت مسئولین در امر برگزاری دوره های تکمیلی در این خصوص، به اهداف طرح که تربیت نیروهای مسلط به دانش روز در امر مدیریت کشتهای گلخانه ای است، دست یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید