Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز کشت کلزا در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از آغاز کشت کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: این دانه روغنی با قیمت تضمینی150 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

آغاز کشت کلزا در شهرستان جلفا

رضا عباسی  در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان این خبر گفت: دانه ‌های روغنی به عنوان یکی از محصولات استراتژیک به شمار می‌ رود که توسعه کشت آن می تواند بی نیازی کشور از واردات دانه های روغنی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توسعه و ترویج کشت کلزا در مزارع کشاورزی علاوه بر سودآور بودن، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علفهای هرز و کمک به خودکفایی کشور برای واردات روغن نباتی، می‌تواند در مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آب مصرفی در مزارع نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: رعایت تاریخ زمان کشت این محصول تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت که از کلزاکاران شهرستان در خواست داریم کشت محصول خود را در زمان تعیین شده انجام دهند تا با آغاز فصل سرما مزارع دچار خسارت سرمازدگی نشود.

 عباسی با بیان اینکه برنامه کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان که تا 60 هکتار پیش بینی  می شود از بیستم شهریور ماه آغاز و تا هفته اول مهرماه سالجاری ادامه دارد، گفت: توزیع بذر با قیمت دولتی و تحویل انواع کود از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید