Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۱۰۶ هزار و ۶۷۵ تن گندم تا روز هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

خرید تضمینی بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: به میزان ۸۲ هزار و چهار تن گندم تنها از طریق اداره کل غله استان خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز ۱۰ هزار و ۶۵۱ تن گندم را به صورت تضمینی خرید کرده است که در مجموع خرید تضمینی ۹۲ هزار و ۶۵۵ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۲۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.

وی با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲۵۰ هزار و ۹۴۷ تن گندم خریداری شده بود، افزود: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده، ۴۶۷۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۹۸ درصد آن یعنی ۴۵۷۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال پرداخت شده است گندم کاران استان اکنون ۹۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.

 رخ افروز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی کلزا در استان، تشریح کرد: تا روز ششم شهریورماه، ۱۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده و همچنین کارخانجات متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان در طی این خریدها، ۱۷۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است، گفت: این میزان مبلغ، ۱۰۰ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید