Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

تخریب و قلع وقمع بیش از 75 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی اسفهلان شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با تخریب بیش از 75 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی اسفهلان به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 10 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز رفع تصرف شد.

تخریب و قلع وقمع بیش از 75 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی اسفهلان شهرستان تبریز

 فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: پیشگیری از ساخت ‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و مقابله با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی همواره در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز است.

وی افزود: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارشهای دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد می کنند.

وی ادامه داد: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود تاکید کرد: جهادکشاورزی شهرستان تبریز، نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز را  تشدید کرده است و بدون هیچ اغماضی در مقابل سودجویان این عرصه مقابله می کند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی در تمامی روزهای هفته مناطق را رصد می‌کند و با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی و باغها برخورد قانونی خواهد کرد از تمامی بهره‌برداران و مالکان و شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند و همچنین برای دریافت مجوز هرگونه تغییر کاربری احتمالی، به ادارات جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه خود مراجعه کنند.

 سرهنگ شهریار کاظمپور اضافه کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن اینکه از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان با بیان اینکه دو سال از راه اندازی یگان حفاظت اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی می گذرد، ابراز کرد: در این مدت تعداد واحدهای گشت افزایش پیدا کرده و با گشت زنی در پهنه به محض مشاهده وقوع جرم اقدامات قانونی از جمله اخطار و توقف عملیات را انجام می دهند، همچنین در مواردی که ساخت و سازها از گذشته انجام شده است براساس قانون اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ شکایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه 131، از جمله اقدامات یگان حفاظت اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: امنیت غذایی با فعالیت یک سازمان و یگان تامین نمی شود و نیاز به همکاری همه شهروندان دارد بنابراین از شهروندان محترم تقاضا دارم که موارد تغییر کاربری را از طریق سامانه مذکور اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید