Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری دو دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی در محل اداره زندان و پادگان این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی در شهرستان جلفا

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با سایر ارگان ها، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا دو دوره آموزشی مهارتی سه روزه پرورش قارچ خوراکی با شرکت بیش از 20 نفر از بهره برداران و علاقمندان به پرورش قارچ خوراکی برگزار گردید.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، آموزش های لازم در خصوص شرایط یک سالن استاندارد، ضدعفونی محل پرورش، شرایط رطوبت و دمایی سالن، انواع آفات و بیماری ها و نحوه کنترل، برداشت قارچ و استفاده از بقایای بستر کشت قارچ و ... را فرا گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این مدیریت، ایجاد اشتغال خانگی است تصریح کرد: پرورش قارچ به دلیل دارا بودن خصوصیات منحصر به فرد مانند نیاز به امکانات اندک برای شروع کار، در دسترس بودن مواد اولیه، استفاده حداکثری از سطح زیر کشت و امکان شروع کار با سرمایه اندک، بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از برنامه‌های اقتصاد محور جهاد کشاورزی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید