Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش کبک و بلدرچین در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش بلدرچین برای پرسنل هنگ مرزی در شهر سیه رود از توابع این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی پرورش کبک و بلدرچین در شهرستان جلفا

رضا عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با سایر ارگان ها، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا دوره آموزشی مهارتی سه روزه پرورش کبک و بلدرچین با شرکت بیش از  20 نفر از بهره برداران و علاقمندان به پرورش کبک و بلدرچین برگزار گردید.

وی افزود: پرورش بلدرچین از جمله پرارزش ترین و زودبازده ترین صنعت در صنعت پرورش طیور است و از نظر بازگشت سرمایه اولیه در یک دوره پرورش که زمان آن از ورود جوجه یک روزه تا کشتار آن، حدود 45 روز است و در مورد بلدرچین تخم گذار نیز بازگشت سرمایه، حدود 42 تا 50 روز است از اهمیت اقتصادی ویژه برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در ادامه خاطر نشان کرد: بلدرچین مقاومت بدنی بالایی در برابر بیماریها و ویروسها دارند و می توان آن را در تراکم بالا و به صورت انبوه پرورش داد یکی از اصلی ترین مزایای پرورش بلدرچین، نیاز به سرمایه کم و دارا بودن بازار فروش خوب و همچنین کوتاه بودن دوره پرواری می باشد.

 عباسی ادامه داد: فراورده های بلدرچین شامل تخم و گوشت بوده که ارزش غذایی مفید و فراوانی دارد. همچنین فضولات بلدرچین نیز به عنوان کود در رشد محصولات کشاورزی قابل استفاده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید