Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

افزایش درآمد کشاورزان با کشت کلزا علاوه بر مدیریت مصرف آب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: کشت کلزا علاوه بر اینکه می‌تواند کشور را از واردات دانه‌های روغنی بی‌نیاز کند، باعث افزایش درآمد کشاورزان هم می‌شود.

افزایش درآمد کشاورزان با کشت کلزا علاوه بر مدیریت مصرف آب

 رضا عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت‌های کشت کلزا، گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که توسعه کشت آن می‌تواند بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی را به دنبال داشته باشد.

وی کلزا را در فهرست کشت‌های با نیاز آبی کم قرار داد و افزود: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا به مزایاس توسعه کشت کلزا اشاره کرده و گفت: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است.

 عباسی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان از ۲۰ شهریور شروع می شود و با اشاره به تدارک بذر مورد نیاز برای کشت کلزا، گفت: کمبودی برای تامین بذر و سایر نهاده‌های مورد نیاز کلزاکاران در شهرستان نداریم.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید