Iranian Agriculture News Agency

در ششمین روز از هفته دولت انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی 146 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار 1879 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی

در ششمین روز از هفته دولت، ۱۴۶ پروژه بخش کشاورزی استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۷۹ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۴۱۲ نفر در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی 146 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار 1879 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی

 در این آیین، ۱۰۰ طرح در حوزه آب و خاک با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۷۹۱ نفر، در بخش امور دام ۱۲ طرح با اعتبار یک هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار و ۱۰۹ نفر ، ۱۶ طرح در بخش باغبانی با هزینه کرد ۲۷ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۸ نفر، ۱۴ طرح در حوزه صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری ۶۴ میلیارد تومان، در بخش منابع طبیعی ۲ طرح با ۶۰۰ میلیون تومان هزینه و در بخش ترویج نیز یک طرح با ۵ نفر اشتغال افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این پروژه‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی استان، گفت: خدا را شاکریم که کارنامه عملیاتی خوبی در تمامی حوزه ها به خصوص در بخش کشاورزی در استان داشته ایم.

 محمدرضا پورمحمدی افزود: خوشبختانه در تمامی حوزه ها اقدامات مهم و موثری برداشته شده که از جمله این اقدامات می توان به افزایش چهار برابری کشت گلخانه ای اشاره کرد و همچنین در حوزه آب و شبکه آبیاری اقدامات مهمی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین هزاران هزار هکتار زمین در شهرستان های استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای قرار گرفته و در حوزه طیور، شیلات و آبزیان نیز کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شده است.

وی گفت: در عین حال که سالهای گذشته سالهای سختی از لحاظ اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه بود و همچنین شیوع کرونا بر فعالیتهای اقتصادی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته ولی کارهای بزرگی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید